Sağlık sektöründe yalın düşünce: Bir literatür derlemesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doğan, Nuri Özgür
dc.contributor.author Şimşek Yağlı, Burcu
dc.date.accessioned 2021-08-05T07:57:07Z
dc.date.available 2021-08-05T07:57:07Z
dc.date.issued 2019-06-21
dc.identifier.citation DOĞAN, N. Ö., & YAĞLI, B. Ş. (2019). SAĞLIK SEKTÖRÜNDE YALIN DÜŞÜNCE: BİR LİTERATÜR DERLEMESİ. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 22(2), 467-490. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4026
dc.description.abstract Geçmişten günümüze, üretim ve hizmet sektörlerindeki süreçlerin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi üzerine birçok girişim gerçekleştirilmiştir. Bu girişimlerdeki öncelikli hedefler arasında kalitenin arttırılması ve maliyetlerin minimize edilmesi yer almaktadır. Hizmet sektörü içinde büyük bir paya sahip olan ve toplumun her kesimini etkileyen sağlık sektörü de aynı amaçlar çerçevesinde kararlar vermektedir. Yalın düşünce, rekabetçi olmak isteyen sağlık kuruluşlarının öncelikli olarak başvurabileceği bir felsefedir. Yalın düşünce uygulamalarına yönelen sağlık kuruluşlarında, hasta ve iş akışında ortaya çıkan israf ve israf kaynaklarının ortadan kaldırılması ile sürekli bir akış sağlanabilmektedir. Ayrıca, hasta, hasta yakını ve sağlık personelinin beklentileri karşılanabilmekte ve motivasyonu artırılabilmektedir. Bu kapsamda bu çalışma ile sağlık sektöründe yalın düşünce uygulamalarına yönelik güncel bir literatür taramasının yapılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, son yıllarda yapılan çalışmalar bir araya getirilmiş ve sağlık sektöründeki yalın düşünce uygulamalarının genel durumunun ortaya konmasına çalışılmıştır. Oluşturulan literatür taramasının sonucunda, sağlık sektöründe yalın düşünce uygulamalarının sıklıkla tercih edildiği, uygulamalarda farklı yalın yöntemlerin kullanıldığı ve sağlık kurumlarının çeşitli birimlerinde uygulamaların gerçekleştirildiği ortaya çıkmıştır. Yalın düşünce uygulamaları ile etkin bir sürecin tasarlandığı ve beklenen iyileştirmelerin sağlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada son olarak, sağlık sektöründeki hangi durumda hangi yalın yöntemin kullanılmasının uygun olacağına ilişkin öneriler geliştirilmiştir. Yalın felsefenin henüz çok fazla bilinmediği Türkiye’de, bu çalışmanın; sağlık sektöründen yöneticiler, karar vericiler ve tüm paydaşlar için bir yol haritası olarak kullanılabileceği umut edilmektedir tr_TR
dc.description.abstract From the past to the present, many attempts have been made to improve and enhance the processes in the production and service sectors. The priority objectives of these attempts include increasing quality and minimizing costs. The healthcare sector, which has a large share in the service sector and affects each segment of the society makes decisions within the scope of the same objectives. Lean thinking is a philosophy that can be used primarily by health institutions that want to be competitive. A continuous flow can be achieved through the elimination of waste and resources of waste in patient and work flow of healthcare institutions which adopt lean thinking practices. In addition, the expectations of patients, their relatives and healthcare personnel can be met and their motivation can be increased. In this context, this study aims to make an up-to-date literature review of lean thinking practices in the healthcare sector. In line with this purpose, the studies conducted in recent years have been brought together and the general situation of lean thinking practices in the healthcare sector has been tried to be revealed. As a result of the literature review, it has been found out that lean thinking practices are frequently preferred in the healthcare sector, different lean methods are used in applications and practices are carried out in various units of healthcare institutions. Thanks to lean thinking applications, it has been seen that an effective process has been designed and the expected developments have been achieved. Finally, in this study, some suggestions have been made on lean methods and their appropriate usage in the healthcare settings. As lean philosophy is not so well known in Turkey, it is hoped that, this study can be used as a roadmap for managers, decision makers and all stakeholders of healthcare sector. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Hacettepe Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Literatür taraması tr_TR
dc.subject Sağlık sektörü tr_TR
dc.subject Yalın düşünce tr_TR
dc.subject Yalın sağlık yönetimi tr_TR
dc.subject Literature review tr_TR
dc.subject Healthcare sector tr_TR
dc.subject Lean thinking tr_TR
dc.subject Lean healthcare management tr_TR
dc.title Sağlık sektöründe yalın düşünce: Bir literatür derlemesi tr_TR
dc.title.alternative Lean thinking in the healthcare sector: A literature review tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/sayısal yöntemler anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 247783 tr_TR
dc.identifier.volume 22 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 467 tr_TR
dc.identifier.endpage 490 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster