dc.contributor.author |
Öztürk, Serdar |
|
dc.contributor.author |
Tanrıverdi, Hayri |
|
dc.contributor.author |
Kaplan, Metin |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-05T06:33:51Z |
|
dc.date.available |
2021-08-05T06:33:51Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Öztürk, S., Tanrıverdi, H. ve Kaplan, M. (2019). “Balon Turizmin Kapadokya Kırsal Turizmi Üzerindeki Etkileri Üzerine Bir Çalışma”, 3. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi, Van, 20-22 Aralık, 498-537. |
tr_TR |
dc.identifier.isbn |
978-605-7811-44-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4005 |
|
dc.description.abstract |
Türkiye turizm potansiyeli açısından zengin bir ülkedir. Üç tarafı denizlerle çevrili olması,
birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olması ve doğal güzellikleri ile turizm potansiyeli
oldukça yüksektir. Kapadokya bölgesi, dünyada doğal oluşumların en güzel örneklerinin birisi
olarak ülke turizmi açısından ayrı bir yere sahiptir. Nevşehir, Aksaray, Niğde, Kırşehir ve
Kayseri illerine kadar uzanan Kapadokya doğayla iç içe olmuş bir coğrafi yapıya sahiptir. Balon
turları, bölgeyi daha cezbedici hale getiren ve turistlerin bölgeyi gökyüzünden kuş bakışı
izlemesine imkan veren unsur ve alternatif bir turizm aracıdır. Havacılık tarihinde yer alan hava
araçlarından en renklileri şüphesiz ki sıcak hava balonlarıdır. Ülkemizde de Kapadokya
Bölgesi’nde faaliyetlerine devam eden sıcak hava balonculuğu sektörü, yakalamış olduğu yıllık
yaklaşık yarım milyon yerli ve yabancı turist sayısıyla dünyada öncü konumda bulunmaktadır.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü verilerine göre 2002 yılında Kapadokya bölgesinde 6 adet
ruhsatlı balon işletmesi ve bu işletmelere ait 31 balon faaliyet göstermekte iken 2018 yılına
gelindiğinde işletme sayısı 31’e, balon sayısının ise 260’a çıktığı görülmektedir. Çalışma
kapsamında balon turizmin Kapadokya Kırsal Turizmi üzerindeki sosyo-ekonomik etkileri
Nevşehir ili için incelenmiştir. Bu bağlamda beş farklı grup için anket uygulaması ve mülakatlar
yapılmıştır. Bu gruplar: Sıcak hava balon işletmeleri, oteller, yiyecek içecek işletmeleri, tur
acenteleri ve hediyelik eşya satıcılarıdır. Yapılan çalışma sonucunca balon turizminin
Kapadokya bölge ekonomisine olumu katkılar sağladığı tespit edilmiştir. İncelemeler
kapsamında son dönemlerde artan balon kazalarının önüne geçebilmek için devletin daha sıkı
ve denetleyici tedbirler alması gerektiği, balon firmalarının gerek pilot gerekse yer ekibi olmak
üzere tüm elemanlarının sıkı bir eğitimden geçerek daha kalifiyeli eleman çalıştırmaları
gerektiği ve bölge halkından gelen en büyük şikayet arazi araçlarının balonun indiği yere
ulaşmak için arazilere verdiği zararlar olduğu ve bu zararların ortadan kaldırılması ve arazi
sahiplerinin uğradığı kayıplarının bertaraf edilmesi için balonların ineceği yerlerin daha planlı
ve dikkatli bir şekilde belirlenmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Turkey has a great tourism potential. It is surrounded by seas on three sides, is home to many
civilizations and has a high tourism potential with its natural beauties. Cappadocia region, as
one of the most beautiful examples of natural formations in the world has a distinct place in
terms of country tourism. Cappadocia, which extends to Nevşehir, Aksaray, Niğde, Kırşehir
and Kayseri provinces, has a geographical structure intertwined with nature. Balloon tours are
an alternative and a tourism tool that makes the region more attractive and allows tourists to
watch the bird's eye view from the sky.
Hot-air balloons are undoubtedly one of the most interesting aircraft in the history of aviation.
The hot-air ballooning sector, which continues its activities in the Cappadocia Region in our
country, has a leading position in the world with the annual number of domestic and foreign
tourists that it catches. According to the data of the General Directorate of Civil Aviation, 6
licensed balloon enterprises and 31 balloons operating in Cappadocia region in 2002, the
number of enterprises increased to 31 and the number of balloons increased to 260 in 2018.
Socio-economic effects of balloon tourism on Cappadocia Rural Tourism were examined for
Nevşehir. In this context, surveys and interviews were conducted for five different groups.
These groups are: hot-air balloon companies, hotels, food and beverage businesses, tour
agencies and gift sellers. As a result of the study, it has been determined that balloon tourism
contributes to the economy of Cappadocia region. Within the scope of the investigations, the
state should take more strict and supervisory measures in order to prevent the increasing balloon
accidents in the recent periods, that all the personnel of the balloon companies, both the pilot
and the ground crew, must go through a rigorous training and employ more qualified personnel
and the biggest complaint coming from the people of the region is the land balloon. It is revealed
that there are damages to the land in order to reach the place, and the places where the balloons
will land should be determined more carefully and carefully in order to eliminate these damages
and to eliminate the losses suffered by the landowners |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
3. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Sıcak hava balonu |
tr_TR |
dc.subject |
Kapadokya |
tr_TR |
dc.subject |
Kırsal turizm |
tr_TR |
dc.subject |
Hot-air balloon |
tr_TR |
dc.subject |
Cappadocia |
tr_TR |
dc.subject |
Rural tourism |
tr_TR |
dc.title |
Balon turizmin Kapadokya kırsal turizmi üzerindeki etkileri üzerine bir çalışma |
tr_TR |
dc.title.alternative |
An analysis about effects of hot air baloon tourism on Cappadocia rural tourism |
tr_TR |
dc.type |
conferenceObject |
tr_TR |
dc.relation.journal |
3. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/örgütsel davranış anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
38845 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
20-22 Aralık |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
20-22 Aralık |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
498 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
537 |
tr_TR |