Balon turizmin Kapadokya kırsal turizmi üzerindeki etkileri üzerine bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öztürk, Serdar
dc.contributor.author Tanrıverdi, Hayri
dc.contributor.author Kaplan, Metin
dc.date.accessioned 2021-08-05T06:33:51Z
dc.date.available 2021-08-05T06:33:51Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Öztürk, S., Tanrıverdi, H. ve Kaplan, M. (2019). “Balon Turizmin Kapadokya Kırsal Turizmi Üzerindeki Etkileri Üzerine Bir Çalışma”, 3. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi, Van, 20-22 Aralık, 498-537. tr_TR
dc.identifier.isbn 978-605-7811-44-8
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4005
dc.description.abstract Türkiye turizm potansiyeli açısından zengin bir ülkedir. Üç tarafı denizlerle çevrili olması, birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olması ve doğal güzellikleri ile turizm potansiyeli oldukça yüksektir. Kapadokya bölgesi, dünyada doğal oluşumların en güzel örneklerinin birisi olarak ülke turizmi açısından ayrı bir yere sahiptir. Nevşehir, Aksaray, Niğde, Kırşehir ve Kayseri illerine kadar uzanan Kapadokya doğayla iç içe olmuş bir coğrafi yapıya sahiptir. Balon turları, bölgeyi daha cezbedici hale getiren ve turistlerin bölgeyi gökyüzünden kuş bakışı izlemesine imkan veren unsur ve alternatif bir turizm aracıdır. Havacılık tarihinde yer alan hava araçlarından en renklileri şüphesiz ki sıcak hava balonlarıdır. Ülkemizde de Kapadokya Bölgesi’nde faaliyetlerine devam eden sıcak hava balonculuğu sektörü, yakalamış olduğu yıllık yaklaşık yarım milyon yerli ve yabancı turist sayısıyla dünyada öncü konumda bulunmaktadır. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü verilerine göre 2002 yılında Kapadokya bölgesinde 6 adet ruhsatlı balon işletmesi ve bu işletmelere ait 31 balon faaliyet göstermekte iken 2018 yılına gelindiğinde işletme sayısı 31’e, balon sayısının ise 260’a çıktığı görülmektedir. Çalışma kapsamında balon turizmin Kapadokya Kırsal Turizmi üzerindeki sosyo-ekonomik etkileri Nevşehir ili için incelenmiştir. Bu bağlamda beş farklı grup için anket uygulaması ve mülakatlar yapılmıştır. Bu gruplar: Sıcak hava balon işletmeleri, oteller, yiyecek içecek işletmeleri, tur acenteleri ve hediyelik eşya satıcılarıdır. Yapılan çalışma sonucunca balon turizminin Kapadokya bölge ekonomisine olumu katkılar sağladığı tespit edilmiştir. İncelemeler kapsamında son dönemlerde artan balon kazalarının önüne geçebilmek için devletin daha sıkı ve denetleyici tedbirler alması gerektiği, balon firmalarının gerek pilot gerekse yer ekibi olmak üzere tüm elemanlarının sıkı bir eğitimden geçerek daha kalifiyeli eleman çalıştırmaları gerektiği ve bölge halkından gelen en büyük şikayet arazi araçlarının balonun indiği yere ulaşmak için arazilere verdiği zararlar olduğu ve bu zararların ortadan kaldırılması ve arazi sahiplerinin uğradığı kayıplarının bertaraf edilmesi için balonların ineceği yerlerin daha planlı ve dikkatli bir şekilde belirlenmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Turkey has a great tourism potential. It is surrounded by seas on three sides, is home to many civilizations and has a high tourism potential with its natural beauties. Cappadocia region, as one of the most beautiful examples of natural formations in the world has a distinct place in terms of country tourism. Cappadocia, which extends to Nevşehir, Aksaray, Niğde, Kırşehir and Kayseri provinces, has a geographical structure intertwined with nature. Balloon tours are an alternative and a tourism tool that makes the region more attractive and allows tourists to watch the bird's eye view from the sky. Hot-air balloons are undoubtedly one of the most interesting aircraft in the history of aviation. The hot-air ballooning sector, which continues its activities in the Cappadocia Region in our country, has a leading position in the world with the annual number of domestic and foreign tourists that it catches. According to the data of the General Directorate of Civil Aviation, 6 licensed balloon enterprises and 31 balloons operating in Cappadocia region in 2002, the number of enterprises increased to 31 and the number of balloons increased to 260 in 2018. Socio-economic effects of balloon tourism on Cappadocia Rural Tourism were examined for Nevşehir. In this context, surveys and interviews were conducted for five different groups. These groups are: hot-air balloon companies, hotels, food and beverage businesses, tour agencies and gift sellers. As a result of the study, it has been determined that balloon tourism contributes to the economy of Cappadocia region. Within the scope of the investigations, the state should take more strict and supervisory measures in order to prevent the increasing balloon accidents in the recent periods, that all the personnel of the balloon companies, both the pilot and the ground crew, must go through a rigorous training and employ more qualified personnel and the biggest complaint coming from the people of the region is the land balloon. It is revealed that there are damages to the land in order to reach the place, and the places where the balloons will land should be determined more carefully and carefully in order to eliminate these damages and to eliminate the losses suffered by the landowners tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher 3. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sıcak hava balonu tr_TR
dc.subject Kapadokya tr_TR
dc.subject Kırsal turizm tr_TR
dc.subject Hot-air balloon tr_TR
dc.subject Cappadocia tr_TR
dc.subject Rural tourism tr_TR
dc.title Balon turizmin Kapadokya kırsal turizmi üzerindeki etkileri üzerine bir çalışma tr_TR
dc.title.alternative An analysis about effects of hot air baloon tourism on Cappadocia rural tourism tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 3. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/örgütsel davranış anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 38845 tr_TR
dc.identifier.volume 20-22 Aralık tr_TR
dc.identifier.issue 20-22 Aralık tr_TR
dc.identifier.startpage 498 tr_TR
dc.identifier.endpage 537 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster