Bu araştırmanın amacı, profesyonel turist rehberlerinin mükemmeliyetçi kişilik özelliklerinin problem çözme becerisi üzerine etkisinde duygusal zekânın aracı etkisinin olup olmadığını test etmektir. Araştırmanın teorik kısmında detaylandırılan mükemmeliyetçilik, problem çözme becerisi ve duygusal zekâ etkileşimine dair önermelerin ampirik bazda çözümlenmesi amacıyla, araştırma dahilinde alan araştırması yapılmış ve veriler anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Bu araştırma kapsamında 410 profesyonel turist rehberi araştırmaya dâhil edilmiş ve araştırma verileri elde edilmiştir. Elde edilen veriler istatistik programlarına yüklenmiş ve uygun analiz teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkide aracılık rolünün olup olmadığı yapısal eşitlik modeli ile ortaya koyulmuştur. Yapılan aracılık testi sonucunda mükemmeliyetçilik ile problem çözme becerisi ilişkisinde duygusal zekânın aracı role sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Bootstrapping sonuçlarına göre duygusal zekânın mükemmeliyetçilik ve problem çözme becerisi ilişkisindeki dolaylı etkisinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this study is to test whether emotional intelligence has an intermediary effect on the
problem-solving skills of professional tourist guides with perfectionist personality traits. Field
research was conducted within the study in order to analyze the suggestions about perfectionism
which is detailed in the theoretical part of the study as well as the suggestions regarding the
interaction of problem-solving skills and emotional intelligence on an empirical basis by
collecting data through survey techniques. Within the scope of this study, 410 professional tourist
guides were included in the study and research data were obtained. The obtained data was
loaded into statistical programs and analyzed using appropriate analysis techniques. Whether
there is an intermediary role in the relationship between the variables has been demonstrated by
the structural equation model. As a result of the mediation test, it has been revealed that
emotional intelligence has an intermediary role in the relationship between perfectionism and
problem-solving skills. According to the results of bootstrapping, the indirect effect of emotional
intelligence on perfectionism and problem-solving skills was found to be significant.