Otel İşletmelerinde Sosyal Sermaye Ve Psikolojik Sermaye İlişkisinde Örgütsel Sosyalleşmenin Rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Örgün, Emrah
dc.contributor.author Şahin Perçin, Nilüfer
dc.date.accessioned 2019-01-08T11:18:33Z
dc.date.available 2019-01-08T11:18:33Z
dc.date.issued 2017-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/377
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı otel işletmelerinde görev yapan işgörenlerin sosyal sermayelerinin psikolojik sermayeye etkisinde örgütsel sosyalleşmenin aracılık rolünü tespit etmektir. Bu amaç dâhilinde sosyal sermayenin ve örgütsel sosyalleşmenin psikolojik sermayeye etkisini belirlemek ve örgütsel sosyalleşmenin aracılık rolünü test etmek için bir model önerilmiştir. Önerilen bu model regresyon analizleri ve sobel testi ile test edilmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkenini sosyal sermaye kavramı, aracı değişkenini örgütsel sosyalleşme kavramı, bağımlı değişkenini ise psikolojik sermaye kavramı oluşturmaktadır. Otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin sosyal sermayelerini, örgütsel sosyalleşmelerini ve psikolojik sermayelerini ölçmek için daha önce geliştirilen geçerliliği ve güvenirliliği kabul edilmiş ölçekler kullanılmıştır. Örnekleme yöntemi seçiminde amaca göre örnekleme yöntemi olarak da bilinen yargısal örnekleme yöntemi tercih edilmiş ve alan araştırması kapsamına Nevşehir ilindeki dört ve beş yıldızlı oteller dâhil edilmiştir. Araştırmada kullanılan veriler, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlere uygulanan anket tekniği ile toplanmıştır. Verilerin analizi için merkezi eğilim ölçüleri, korelasyon analizi, regresyon analizi ve sobel testi gibi yöntemler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda otel çalışanlarının sosyal sermaye ve örgütsel sosyalleşmelerinin psikolojik sermayelerini etkilediği ayrıca sosyal sermayenin psikolojik sermayeye etkisinde örgütsel sosyalleşmenin kısmi aracılık rolüne sahip olduğu belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the influence of the social capital and organizational socializatio of the employees in the hotel business on psychological capital and also to ascertain the mediating role of organizational socialization effect on the psychological capital. Within the scope of this aim, a model has been proposed to determine the effect of social capital and organizational socialization on psychological capital and to test the mediating role of organizational socializatonun. The proposed model was tested by regression analysis and the sobel test. Social capital is the independent variable, organizational socialization is the mediator and psychological capital is the dependent variable of the research. Previously developed scales were used to measure employees' social capital, organizational socailization and psychological capital in hotel business. Purposive sampling was used and four and five starhotels in Nevşehir were included in the field research. Data were gathered from hotel employees with the help of a questionnaire. For the analysis of the data, measures of central tendency, correlation analysis, regression analysis and sobel test were used. As a result of the research, it has been determined that the hotel employees' social capital and organizational socialization influence their psychological capital and also organizational socialization has a partial mediating role in the effect of social capital on the psychological capital. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal Sermaye tr_TR
dc.subject Psikolojik Sermaye tr_TR
dc.subject Örgütsel Sosyalleşme tr_TR
dc.subject Kapadokya Bölgesi tr_TR
dc.subject Social capital tr_TR
dc.subject Organizational socialization tr_TR
dc.subject Psychological capital tr_TR
dc.subject Cappadocia tr_TR
dc.title Otel İşletmelerinde Sosyal Sermaye Ve Psikolojik Sermaye İlişkisinde Örgütsel Sosyalleşmenin Rolü tr_TR
dc.title.alternative Role Of Organizational Socialization On The Psychological Capital And Social Capital İn Hotel Businesses tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı / Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 57809 tr_TR
dc.contributor.authorID 54525 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster