From native to continental: Religious landscape in early medieval Japan

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Atik, Kubilay
dc.date.accessioned 2021-07-08T06:27:09Z
dc.date.available 2021-07-08T06:27:09Z
dc.date.issued 2021-06-26
dc.identifier.citation Atik, K . (2021). From Native To Continental: Religious Landscape In Early Medieval Japan . Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi , 11 (2) , 683-697 . DOI: 10.30783/nevsosbilen.870872 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/nevsosbilen/issue/63002/870872
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3703
dc.description.abstract Japonya yalnız genel kitle tarafından değil akademisyenler tarafından da “özgün” bir ülke olarak algılanmaktadır. Bu nedenle uzun süre akademisyenler arasında da Japon tarihinin her alanına yansıyan bu özgünlüğün Japonya’yı komşularından yüzeysel benzerlikler dışında farklı kılan benzersiz bir ülke olduğu görüşü baskındır. Şinto Japonya’nın yerel dini olarak sayılmaktayken Budizm, Konfüçyusçuluk ve diğer düşünsel ve dinsel akımlar Kore üzerinden Japonya’ya girmiş ve Japon düşünce tarihini etkilemiştir. Bu yönde Japonya her ne kadar diğer her ülkede bulunan kendine özgü yerel farklılıklar gösterse de coğrafi ve fiziki yalıtılmışlığına rağmen bu dönemde Kıta komşularına düşünsel ve dinsel açıdan yakın bağlara sahiptir. Bu açıdan erken ortaçağ Japon düşünce tarihini kıtadaki komşuları olan Kore ve Çin ile birlikte daha geniş bir coğrafi yerleştirmek Japonya’da bu dönemde meydana gelen dini ve düşünsel gelişimlerinin anakara ile olan benzerliklerini ve de Japonya’ya özgü farklarını anlamak için elzemdir. tr_TR
dc.description.abstract Japan is perceived to be a “unique” country not only by the general public but also by academics. Therefore, for a long time the idea that every aspect of Japanese history was unique setting it apart from its continental neighbors prevailed. History of religion and intellectual currents in Japan are no exception to this point of view. While Shinto is considered to be native to Japan, Buddhism, Confucianism and other intellectual and religious currents entered Japan via Korea and Japan, and they influenced shinto as much as they influenced the intellectual history of Japan. In this respect, while Japan retains some of the characteristics unique to it just as any country has its unique characteristics, Japan was closely linked to its continental neighbors intellectually and religiously despite its geographic isolation as an island. In this regard, putting the early medieval Japanese intellectual history within a geographically broader East Asian perspective in connection with Korea and China is essential to better comprehend both the similar and unique developments of Japanese intellectual history visà-vis its continental neighbors. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.relation.isversionof 10.30783/nevsosbilen.870872 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Japan tr_TR
dc.subject Shinto tr_TR
dc.subject Buddhism tr_TR
dc.subject Daoism tr_TR
dc.subject Confucianism tr_TR
dc.subject Medieval Japan tr_TR
dc.subject Japanese religion tr_TR
dc.subject Japonya tr_TR
dc.subject Şinto tr_TR
dc.subject Budizm tr_TR
dc.title From native to continental: Religious landscape in early medieval Japan tr_TR
dc.title.alternative Yerliden kıtasala: Erken ortaçağ’da Japonya’da dinsel manzara tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Tarih Bölümü/Ortaçağ Tarihi Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 171850 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-7657-6645 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 683 tr_TR
dc.identifier.endpage 697 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster