Kültürel pazarlama ve yazılı Türk basınında Türkçe

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karataş, Mustafa
dc.date.accessioned 2021-07-07T09:08:41Z
dc.date.available 2021-07-07T09:08:41Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation KARATAŞ, Mustafa, (2012), “Kültürel Pazarlama ve Yazılı Türk Basınında Türkçe”, IV. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu (22-24.12.2011, Muğla) Bildirileri, C.2, Grafiker Yayınları, Ankara, s. 491-502. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3656
dc.description.abstract İnsanlık tarihinde içinde bulunulan dönemin belirlediği ihtiyaçlar, önce üretimin, sonra satışın, daha sonra pazarlamanın ve 1980 sonrası da toplumsal pazarlamanın önem kazanmasına neden olmuştur. Pazarlamanın tarih boyunca ticaretle birlikte geliştiği ve son dönemdeki çağdaş pazarlama anlayışında sadece mal ve hizmetlerin değil; fikirlerin, eşyaların, tecrübelerin, olayların, şahısların, yerlerin, bilgilerin ve kültürlerin de pazarlandığı görülmektedir. Kültürün en önemli ögesi olan dil, pazarlamada hem araç hem de pazarlanan bir ürün olabilmektedir. Teknolojinin gelişmesine bağlı olarak çeşitlenen ve gelişen kitle iletişim araçları günümüzde dilin pazarlama aracı ve pazarlanan ürün olarak kullanıldığı en önemli pazarlama alanlarıdır. Türkçe günümüz yazılı Türk basınında her türlü pazarlama unsuru için araç olarak kullanılmaktadır; ancak küreselleşen dünyanın güçlü devletlerinin baskısı altında kalan Türklerin, örneklere bakıldığında, ana dilleri olan Türkçeyi kendi milletlerinin zihninde dahi tutundurabilecek şekilde pazarlayamadıkları görülmektedir. Türkçenin uluslararası bir güç kazanabilmesi için önce kendi milletince hak ettiği değerin verilmesi gerekmektedir. Bu konuda kitle iletişim araçlarının etkisi, millî eğitimden daha güçlü bir konumdadır. Türkçenin kitle iletişim araçlarında etkili bir şekilde pazarlanmamasından dolayı, ana diline karşı “olumsuz tutum” sahibi ve buna bağlı olarak da “öz güvensiz”, “millî bilinç yoksunu” nesiller yetişmektedir. Bundan dolayı, Türkçenin öncelikle yazılı Türk basınında etkili bir şekilde pazarlanması tüm Türk aydınlarının görevi olmalıdır. tr_TR
dc.description.abstract Firstly production, afterwards sale, subsequently marketing and after 1980 social marketing became important through the requirements of the terms in the history of humanity. In the modern marketing consept which has developed with trade in the history and existing, it is seen that not only products and service also ideas, goods, experience, events, characters, places, knowledge and culture are marketed. Language, the essential element of culture, can be both a tool and a marketed product. The mass media which is varied and flourishing with the development of technology is the leading marketing area for the language which is used as a marketing tool and product at the present day. In Turkish print media, Turkish is used as a tool for all sorts of marketing, however Turkish is remained under pressure of powerful countries of global world therefore as in the examples, Turkish has not been marketed their native language on a promotional basis even in their nations’ mind. Firstly Turkish nation should set a high value on their native language so Turkish language can gain its well deserved international power. The effects of mass media is stronger than public education in this respect. Turkish language is not marketed effectively in mass media hence the new generation is growing in negative attitude to their native language and depending on this fact they are lack of self confidence and national consciousness. Consequently, marketing of Turkish on print media effectively should be mission of all Turkish intelligentsia. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Grafiker Yayınları tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kültürel pazarlama tr_TR
dc.subject Yazılı basın tr_TR
dc.subject Türkçe tr_TR
dc.subject Cultural marketing tr_TR
dc.subject Print media tr_TR
dc.subject Turkish language tr_TR
dc.title Kültürel pazarlama ve yazılı Türk basınında Türkçe tr_TR
dc.title.alternative Cultural marketing and turkish in turkish print media tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal IV. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu (22-24.12.2011, Muğla) Bildirileri tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/fen-edebiyat fakültesi/çağdaş Türk lehçeleri ve edebiyatları bölümü/güney-batı Türk lehçeleri ve edebiyatları anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 52138 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 491 tr_TR
dc.identifier.endpage 502 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster