dc.contributor.author |
Koyuncu, Mustafa |
|
dc.contributor.author |
Özgül Katlav, Eda |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-07T07:03:48Z |
|
dc.date.available |
2021-07-07T07:03:48Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Koyuncu, M., & Katlav, E. Ö. (2014). Otel işletmelerinde psikolojik sözleşme ihlalinin iş tatmini ve işten ayrılma niyetine etkisi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(2). |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3636 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, otel çalışanlarının psikolojik sözleşme ve psikolojik sözleşme
ihlal algılarını belirlemek ve otel işletmelerinde çalışan (n=228) işgörenlerin psikolojik
sözleşme ve psikolojik sözleşme ihlal algılarının iş tatmini ve işten ayrılma niyeti
üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla otel işletmelerinde psikolojik
sözleşme ve psikolojik sözleşme ihlalinin iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki
etkisini belirlemek için bir model önerilmiş ve test edilmiştir. Veriler, Nevşehir’deki dört
ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlere uygulanan anket tekniği ile
toplanmıştır. Araştırma sonucunda otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin psikolojik
sözleşme algısı ve boyutlarının iş tatmini üzerinde etkili olduğu görülmüştür. İlişkisel
psikolojik sözleşme algısı ile psikolojik sözleşme ihlal algısının da işten ayrılma niyeti
üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Aim of this study is to determine psychological contract and psychological contract
breach perceptions of the employees of accommodation enterprises and to discover
how it affects employees’ job satisfaction and intent to quit. For this purpose, a model
was proposed to define the impact of psychological contract and psychological
contract breach in accommodation enterprises on job satisfaction and intent to quit
and this model were analyzed via regression and logistic regression. Within the scope
of field study, four and five star hotel enterprises was included and data were
gathered through survey method. As the result of the study, it was discovered that
the psychological contract perceptions employees of accommodation enterprises
psychological contract and its dimensions (transactional relational) had a significant
and positive impact on job satisfaction. It was also found out that relational
psychological contract perception and psychological contract breach had an impact
on the intent to quit. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Otel işletmeleri |
tr_TR |
dc.subject |
Psikolojik sözleşme ve psikolojik sözleşme ihlali |
tr_TR |
dc.subject |
İş tatmini |
tr_TR |
dc.subject |
İşten ayrılma niyeti |
tr_TR |
dc.subject |
Accommodation enterprises |
tr_TR |
dc.subject |
Perceived psychological contract |
tr_TR |
dc.subject |
Psychological contract breach |
tr_TR |
dc.subject |
Job satisfaction |
tr_TR |
dc.subject |
Intent to quit |
tr_TR |
dc.title |
Otel işletmelerinde psikolojik sözleşme ihlalinin ıs tatmini ve işten ayrılma niyetine etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The impact of pyschological contract of employees on job satisfaction and intent to quit in hotel business |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
32659 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-4168-909X |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
11 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
6 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
27 |
tr_TR |