dc.contributor.author |
Özgül Katlav, Eda |
|
dc.contributor.author |
Aykaç, Emre |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-07T06:57:51Z |
|
dc.date.available |
2021-07-07T06:57:51Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Özgül Katlav, E., & Aykaç, E. (2021). Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Yetenek Yönetimi Uygulamalarının İş Tatmini Üzerindeki Etkisi: Belek Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1150–1166. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3634 |
|
dc.description.abstract |
Otel işletmelerinde önemli bir rekabet unsuru olan insan kaynağı hizmet kalitesini arttırmak ve rekabet avantajı elde edebilmek için yetenekleri doğrultusunda yönetilmelidir. Yetenekli çalışanların işletmede tutulmasında ise çalışanların iş tatmini düzeyinin yüksek olması oldukça önemli olmaktadır. Bu nedenle çalışmanın amacı; otel işletmelerinde yetenek yönetiminin iş tatmini üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada anket tekniği ile veriler toplanmış ve uygun istatistiki program aracılığıyla frekans, yüzde, ortalama, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Belek’te faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan toplam 412 işgörene anket uygulanmıştır. Analiz sonucunda işgörenlerin yetenek yönetimi boyutları (yönetim desteği, kariyer başarısı, işletmede sorumluluk almaktan duyulan gurur, işletmenin sosyal sorumluluğu, hijyen faktörler, işletmeden duyulan memnuniyet, işten ayrılma isteği ve performans yönetimi uygulamaları) ile iş tatminleri arasında anlamlı pozitif yönde etki olduğu tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Human resources, which is an important competitive factor in hotel businesses, should be
managed in line with the abilities of the staff in order to increase service quality and gain a
competitive advantage. It is very important in terms of keeping talented staff in a hotel that the
job satisfaction level of the staff is kept high. Therefore, the aim of the study is to reveal the effect
of talent management on job satisfaction in hotel businesses. In the study, data were collected
with the questionnaire technique and frequency, percentage, mean, correlation and regression
analysis were performed by means of an appropriate statistical program. A questionnaire was
applied to a total of 412 employees working in five-star hotel enterprises operating in Belek. As a
result of the analysis, a significant positive effect was found between the talent management
dimensions (management support, career success, pride in taking responsibility in the business,
socially responsible employer, hygiene factors, satisfaction with the business, intention to leave
and performance management practices) of the employees and their job satisfaction. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Türk Turizm Araştırmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.26677/TR1010.2021.759 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Yetenek yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
İş tatmini |
tr_TR |
dc.subject |
Turizm |
tr_TR |
dc.subject |
Belek |
tr_TR |
dc.subject |
Talent management |
tr_TR |
dc.subject |
Job satisfaction |
tr_TR |
dc.subject |
Tourism |
tr_TR |
dc.title |
Beş yıldızlı otel işletmelerinde yetenek yönetimi uygulamalarının iş tatmini üzerindeki etkisi: Belek örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of talent management applicat ions on job satisfacti on in f ive star hotels: Belek case study |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
32659 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-4168-909X |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
5 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1150 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
1166 |
tr_TR |