John Wild'ın doğal hukuk kuramı: Felsefi realizmden insan haklarına

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Birinci, Görkem
dc.date.accessioned 2021-07-06T06:57:36Z
dc.date.available 2021-07-06T06:57:36Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/flsf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3594
dc.description.abstract Doğal hukukun modern insan hakları kavramının felsefi temeli olduğu pek çok yazar tarafından dile getirilse de, doğal hukukun temelinin ne olduğu hiç de apaçık değildir. Bu soruna farklı yaklaşımlar, doğal hukuk geleneği içinde neredeyse tek ortak noktaları ‘doğal hukuk’ terimi olan çeşitli kuramlarla sonuçlanmıştır. John Wild’a göre de, insan hakları fikrinin felsefi temeli −kökenleri Platon ve Aristoteles’e kadar uzanan− doğal hukuk fikridir. Öte yandan Wild, sahici doğal hukuk kuramlarının felsefi realizmin ürünü olduğunu savunur. Onun doğal hukuk kuramı da birtakım realist −ontolojik ve epistemolojik− tezler ve ilkeler üzerine kurulmuştur. Wild, bu şekilde sadece değerlerin nesnelliğini değil, insan haklarının evrenselliğini de temellendirmeyi amaçlar. Böylece, etik bir kategori olarak gördüğü ve realist etik (ya da ahlaki realizm) olarak da adlandırdığı doğal hukuk ona göre, etiğin kendi çağında içine düştüğünü düşündüğü açmazdan çıkmasına hizmet edebilecek ve başlıca etik sorunlara yanıt olabilecektir. tr_TR
dc.description.abstract Although a number of writers purport that natural law is the philosophical foundation of the concept of human rights, this relation is not so obvious. Different approaches to this problem created new theories within the natural law tradition, although their only common point is the term ‘natural law’. According to John Wild, philosophical foundation of human rights is the notion of natural law-whose roots goes back to Plato and Aristotle. In addition to this, Wild claims that genuine natural law theories are the outcome of philosophical realism. His natural law theory rests on a number of ontological and epistemological theses and principles. Thus, Wild aims to justify not only the objectivity of values but also the universality of human rights. He thinks that natural law is an ethical category and names it as realistic ethics (or moral realism). As a result of his approach, natural law will serve to save ethics from the dilemmas of his age and to give answers to chief ethical problems. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi) tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject John Wild tr_TR
dc.subject Doğal hukuk tr_TR
dc.subject İnsan hakları tr_TR
dc.subject Felsefi realizm tr_TR
dc.subject Natural law tr_TR
dc.subject Human rights tr_TR
dc.subject Realistic philosophy tr_TR
dc.title John Wild'ın doğal hukuk kuramı: Felsefi realizmden insan haklarına tr_TR
dc.title.alternative John Wild’s natural law theory: From realistic philosophy to human rights tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/kamu yönetimi bölümü/siyaset ve sosyal bilimler anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-3581-6160 tr_TR
dc.contributor.authorID 182498 tr_TR
dc.identifier.volume 2011 Güz tr_TR
dc.identifier.issue 12 tr_TR
dc.identifier.startpage 19 tr_TR
dc.identifier.endpage 38 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster