Küçük ölçekli turizm girişimciliğinin özelliklerinin belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kale, Emine
dc.date.accessioned 2021-07-06T06:34:32Z
dc.date.available 2021-07-06T06:34:32Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Kale, E. (2016). Küçük ölçekli turizm girişimciliğinin özelliklerinin belirlenmesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(30): 159-173. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1125280
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3581
dc.description.abstract Bu çalışma, küçük ölçekli turizm girişimciliğinin özelliklerini belirleme amacını taşımaktadır. Bu amaç doğrultusunda turizm girişimcilerinin demografik özellikleri, işletmelere ilişkin temel bilgiler, aileye yönelik amaçları, işletme başarısına yönelik bilgiler elde edilmiştir. Veriler anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Nevşehir İli Göreme Beldesinde yer alan 126 küçük ölçekli turizm girişimcisine anket uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler; frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Girişimcilerin genellikle fırsatları değerlendirmek için işe başladıkları, daha ziyade ekonomik unsurlarla güdülendikleri, işletme ve ailenin toplumsal imajını önemsedikleri, müşteri memnuniyetine değer verdikleri ve işletme performanslarının iyi olduğu ortaya çıkmıştır. The study aims at determining the features of small-scale tourism enterprises. The study reveals information such as demographic features of tourism entrepreneurs, general information about enterprises, family-oriented goals and success in business. Data are gained via questionnaire technique. 126 small-scale tourism entrepreneurs fill in the questionnaire forms. Gained data are analyzed using frequencies, percentage, mean, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H tests. The entrepreneurs start the business generally to utilize the opportunities, they are motivated by economic factors, they care about the image of their family and enterprise, they appreciate customer satisfaction, and the performance of their enterprise is good. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Bülent Ecevit Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Küçük ölçekli işletmeler tr_TR
dc.subject Girişimcilik tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Entrepreneurship tr_TR
dc.subject Small-scale firms tr_TR
dc.title Küçük ölçekli turizm girişimciliğinin özelliklerinin belirlenmesi tr_TR
dc.title.alternative Determining the features of small-scale tourısm enterprises tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/gastronomi ve mutfak sanatları bölümü/gastronomi ve mutfak sanatları anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 112031 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 30 tr_TR
dc.identifier.startpage 159 tr_TR
dc.identifier.endpage 173 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster