dc.contributor.author |
Eren, Duygu |
|
dc.contributor.author |
Demirel, Nilgün |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-02T07:02:48Z |
|
dc.date.available |
2021-07-02T07:02:48Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
EREN, D., & DEMİREL, N. (2017). Nevşehir Bölgesi ndeki Turist RehberlerininHizmet Verme Yatkınlığı Düzeylerinin Ölçülmesi. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 2(2), 5–22. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2645-9078 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3462 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı Nevşehir Bölgesi’ndeki turist rehberlerinin hizmet verme yatkınlığı düzeylerini
belirlemektir. Bu amaçla, hizmet verme yatkınlığı ölçeğinin boyut ortalamaları ile rehberlerin demografik
özelliklerine ilişkin tanımlayıcı istatistiklere, T-tests ve ANOVA sonuçlarına yer verilmiştir. Rehberlerin
hizmet verme yatkınlığı seviyelerini ölçmek için daha önce geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Örnekleme
yöntemi olarak kolayda örnekleme tercih edilmiş ve araştırmanın kapsamına Nevşehir Rehberler Odasına
bağlı eylemli rehberler dahil edilmiştir. Veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda
rehberlerin genel olarak hizmet vermeye yatkın oldukları ve yaş, acenteye bağlı olup olmama durumu, cinsiyet
ve mesleki deneyime göre hizmet verme yatkınlığı seviyelerinin farklılık gösterdiği saptanmıştır |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to determine the levels of service orientation of tourist guides in Nevşehir Region. For
this purpose, descriptive statistics, T-tests and ANOVA of the demographic characteristics of the guides were
included in the scale average of the service orientation scale. Previously developed scales were used to
measure the service orientation levels of the guides. Convenience sampling was preferred as a method of
sampling and active guides attached to the Chamber of Guides in Nevşehir were included in the scope of the
research. The data were collected by survey technique. As a result of the study, it was determined that the
guides were generally inclined to serve and the level of service orientation differed from according to age,
whether or not they were dependent on the agency, sex and professional experience. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Turizm |
tr_TR |
dc.subject |
Tourism |
tr_TR |
dc.subject |
Service orientation |
tr_TR |
dc.subject |
Tourist guide |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmet verme yatkınlığı |
tr_TR |
dc.subject |
Turist rehberi |
tr_TR |
dc.title |
Nevşehir Bölgesi’ndeki turist rehberlerinin hizmet verme yatkınlığı düzeylerinin ölçülmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The measurement of service orientation levels of the tourist guides in Nevşehir Region |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Journal of Multidisciplinary Academic Tourism |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9959-9521 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
58873 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
240584 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
5 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
22 |
tr_TR |