Nevşehir Bölgesi’ndeki turist rehberlerinin hizmet verme yatkınlığı düzeylerinin ölçülmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.contributor.author Demirel, Nilgün
dc.date.accessioned 2021-07-02T07:02:48Z
dc.date.available 2021-07-02T07:02:48Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation EREN, D., & DEMİREL, N. (2017). Nevşehir Bölgesi ndeki Turist RehberlerininHizmet Verme Yatkınlığı Düzeylerinin Ölçülmesi. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 2(2), 5–22. tr_TR
dc.identifier.issn 2645-9078
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3462
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Nevşehir Bölgesi’ndeki turist rehberlerinin hizmet verme yatkınlığı düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla, hizmet verme yatkınlığı ölçeğinin boyut ortalamaları ile rehberlerin demografik özelliklerine ilişkin tanımlayıcı istatistiklere, T-tests ve ANOVA sonuçlarına yer verilmiştir. Rehberlerin hizmet verme yatkınlığı seviyelerini ölçmek için daha önce geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme tercih edilmiş ve araştırmanın kapsamına Nevşehir Rehberler Odasına bağlı eylemli rehberler dahil edilmiştir. Veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda rehberlerin genel olarak hizmet vermeye yatkın oldukları ve yaş, acenteye bağlı olup olmama durumu, cinsiyet ve mesleki deneyime göre hizmet verme yatkınlığı seviyelerinin farklılık gösterdiği saptanmıştır tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the levels of service orientation of tourist guides in Nevşehir Region. For this purpose, descriptive statistics, T-tests and ANOVA of the demographic characteristics of the guides were included in the scale average of the service orientation scale. Previously developed scales were used to measure the service orientation levels of the guides. Convenience sampling was preferred as a method of sampling and active guides attached to the Chamber of Guides in Nevşehir were included in the scope of the research. The data were collected by survey technique. As a result of the study, it was determined that the guides were generally inclined to serve and the level of service orientation differed from according to age, whether or not they were dependent on the agency, sex and professional experience. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Service orientation tr_TR
dc.subject Tourist guide tr_TR
dc.subject Hizmet verme yatkınlığı tr_TR
dc.subject Turist rehberi tr_TR
dc.title Nevşehir Bölgesi’ndeki turist rehberlerinin hizmet verme yatkınlığı düzeylerinin ölçülmesi tr_TR
dc.title.alternative The measurement of service orientation levels of the tourist guides in Nevşehir Region tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of Multidisciplinary Academic Tourism tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9959-9521 tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR
dc.contributor.authorID 240584 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 5 tr_TR
dc.identifier.endpage 22 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster