dc.contributor.author |
Umur, Mehmet |
|
dc.contributor.author |
Eren, Duygu |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-02T07:01:32Z |
|
dc.date.available |
2021-07-02T07:01:32Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
UMUR, M., & EREN, D. (2016). Destinasyon İmajı ve Destinasyon Kişiliğinin Ziyaretçi Memnuniyeti ve Geleceğe Yönelik Ziyaretçi Davranışı Üzerine Etkisi Kapadokya Örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 271–293. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3461 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı Kapadokya Bölgesi’ni ziyaret eden turistlerin destinasyona yönelik imaj ve kişilik algılamalarının ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaçla Kapadokya
Bölgesi’nde yabancı turistler tarafından algılanan destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin, ziyaretçi memnuniyeti ve
geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerine etkisini belirlemek için bir model önerilmiştir. Modelde, destinasyon imajı ve
destinasyon kişiliği bağımsız değişkenler olup, ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı ise bağımlı
değişkenlerdir. Örnekleme yöntemi olarak amaca göre örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Alan araştırmasının kapsamına Kapadokya Bölgesi’ni ziyaret eden yabancı turistler dâhil edilmiştir. Veriler anket yoluyla elde edilmiş ve verilerin
analizi için merkezi eğilim ölçüleri, faktör, korelasyon ve regresyon gibi istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, Kapadokya Bölgesi’ni ziyaret eden yabancı turistlerin destinasyon imajı ve destinasyon kişiliği algılamalarının yüksek ve olumlu olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca destinasyon imajı ve destinasyon kişiliği ile ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra ziyaretçi
memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerinde destinasyon imajı ve destinasyon kişiliği algılamalarının
etkisinin olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak, destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin, turistlerin memnuniyet düzeylerini ve gelecekte destinasyonu tekrar ziyaret etme ve yakınlarına tavsiye etme niyetlerini etkilediği tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of the study is to determine perceptions of destination image and destination personality of tourists who
visit the Cappadocia region and to investigate on tourist satisfaction and future intensions. In line with this purpose,
a causal model consisting of destination image and destination personality as independent variables, and tourist satisfaction and future intentions as depentdent variables was offered. In this study, purposive sampling method was
used. International tourists who visit Cappadocia region were included in the field research. Data were collected by
a structured questionnaire. Frequencies, descriptives, factor, correlation and regression analysis were used to analyze
the data. The results indicate that the level of perceptions of destination image and destination personality by international tourists in Cappadocia Region is high and there is a meaningful correlation between destination image, destination personality and tourist satisfaction, future intentions. Additionally, all dimensions of destination image and
some dimensions of destination personality have an impact on tourist satisfaction and future intentions. As a result, it
was found that destination image and destination personality effect tourist satisfaction and tourists’ future intensions |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Cappadocia |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasyon imajı |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasyon kişiliği |
tr_TR |
dc.subject |
Ziyaretçi memnuniyeti |
tr_TR |
dc.subject |
Geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı |
tr_TR |
dc.subject |
Kapadokya bölgesi |
tr_TR |
dc.subject |
Destination image |
tr_TR |
dc.subject |
Destination personality |
tr_TR |
dc.subject |
Tourist satisfaction |
tr_TR |
dc.subject |
Future intention |
tr_TR |
dc.title |
Destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerine etkisi Kapadokya örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Impact of destination image and destination personality on tourist satisfaction and future intentions: case of Cappadocia |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
24996 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
58873 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9959-9521 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
6 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
271 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
294 |
tr_TR |