İşgörenlerin kişilik özelliği olarak hizmet verme yatkınlığı ve ölçümü bir literatür taraması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kuşluvan, Salih
dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.date.accessioned 2021-07-02T06:52:44Z
dc.date.available 2021-07-02T06:52:44Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Kuşluvan, S., & Duygu, E. R. E. N. (2011). İşgörenlerinlerin kişilik özelliği olarak hizmet verme yatkınlığı ve ölçümü: Bir literatür taraması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(2), 139-153. tr_TR
dc.identifier.issn 1300-4220
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3457
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, bireysel düzeyde kişilik özelliklerinin bir yönü olarak hizmet verme yatkınlığının tanımını, ölçümünü, işgörenler ve işletmeler açısından sonuçlarını ilgili literatür ışığında irdelemektir. Başka bir ifade ile bu çalışma, bireysel düzeyde hizmet verme yatkınlığı ile ilgili kavramsal ve görgül literatürün bir taraması niteliğindedir. İlgili literatürün incelenmesi sonucunda bireysel düzeyde hizmet verme yatkınlığının, doğuştan gelen kişilik özellikleri ile öğrenme deneyiminin etkileşimi ve birleşimi sonucu oluştuğu; tüketicilerin gereksinimlerini karşılamaya ve iyi hizmet vermeye istekli ve yetenekli olma, tüketicilerle etkili iletişim kurabilme ve bundan zevk alabilme gibi kişilik özelliklerini, tutum ve davranışları kapsadığı görülmektedir. Buna ilaveten, hizmet verme yatkınlığını ölçmek üzere birbiriyle tam olarak örtüşmeyen çok sayıda ölçek geliştirildiği; hizmet verme yatkınlığının işgören performansını, iş tatminini, örgütsel bağlılığı, iş istikrarını, örgütsel vatandaşlık davranışını, hizmet kalitesini, müşteri memnuniyetini ve sadakatini etkilediği tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to define service orientation construct as an aspect of personality traits, examine various scales for measuring it and review and summarize empirical studies related to the consequences of service orientation for employees and organizations. In this regard, the study is a literature review of the conceptual and empirical literature regarding the service orientation construct. The literature review indicates that service orientation at the individual level is a combination of biologically based personality traits as well as early learning and socialization experience of individuals which lead to certain cultural values, attitudes and behaviors. Empirical literature shows that many scales, which are not identical, are developed to measure individual service orientation and service orientation is strongly related to employee performance, job satisfaction, organizational commitment, organizational citizenship behavior, job stability, service quality, customer satisfaction and loyalty tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hizmet verme yatkınlığı tr_TR
dc.subject Hizmet odaklılık tr_TR
dc.subject Müşteri/tüketici odaklılık tr_TR
dc.subject Kişilik özellikleri tr_TR
dc.subject Service orientation tr_TR
dc.subject Service predisposition tr_TR
dc.subject Customer orientation tr_TR
dc.subject Personality traits tr_TR
dc.title İşgörenlerin kişilik özelliği olarak hizmet verme yatkınlığı ve ölçümü bir literatür taraması tr_TR
dc.title.alternative Service orientation as a personality trait of employees and its measurement: a literature review tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 2791 tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9959-9521 tr_TR
dc.identifier.volume 22 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 139 tr_TR
dc.identifier.endpage 153 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster