dc.contributor.author |
Eren, Duygu |
|
dc.contributor.author |
Çakıcı, Abdulcelil |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-02T06:40:04Z |
|
dc.date.available |
2021-07-02T06:40:04Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
ÇAKICI, A. C., & EREN, D., (2005). OTEL İŞLETMECİLİĞİNDE PAZAR YÖNLÜLÜK VE PAZAR YÖNLÜLÜK-PERFORMANS İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA VE SONUÇLARI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 157-178. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3449 |
|
dc.description.abstract |
Pazar yönlülük, pazarlama anlayışının uygulanması olarak kabul
edilmektedir. Yönetsel açıdan ele alındığında, pazar yönlülüğün (1) bilginin
toplanması, (2) bilginin yayımı ve (3) tepkinin oluşturulması boyutları
bulunmaktadır. Türkiye’de faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel
işletmelerinin pazar yönlülüklerini, pazar yönlülükleri ile performansları
arasındaki ilişkiyi tespit etmek üzere, 2002 yılında bir araştırma yapılmıştır.
Araştırmada orijinali Kohli ve Jaworski (1990) tarafından geliştirilen
MARKOR ölçeğini biraz daha geliştiren Matsuno, Mentzer ve Rentz’in
(2000) yeni ölçeği kullanılmıştır. Türkçe’ye çevrilen ölçek, otel
işletmeciliğine uyarlanmıştır. Araştırma sonunda, yıldız sayısı (dört ve beş)
ve yönetim türü (zincir, grup ve bağımsız) bakımından otel işletmelerinin
pazar yönlülüklerinin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca, pazar
yönlülük ile performans arasında istatistiki açıdan anlamlı pozitif yönde bir
ilişki belirlenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Market orientation is considered as the implementation of marketing
philosophy. From managerial perspective, market orientation has three
dimensions: 1) market intelligence, 2) dissemination of intelligence, and 3)
responsiveness. In order to determine market orientation level of hotel
companies and relationship between market orientation and performance of
hotels, a survey research was conducted at four and five star hotels operating in Turkey in 2002. The original MARKOR (market orientation)
scale was suggested by Kohli and Jaworski (1990), but in the survey,
improved version of MARKOR scale developed by Matsuno, Mentzer and
Rentz (2000) was used. The improved version having been translated into
Turkish was adapted to hotel business. At the end of the research, it is found
that market orientation of hotels is statistically different with respect to the
type of management (chain, group and independent) and star of the hotel
(four and five). Furthermore, statistically significant positive relationship
between market orientation and performance of the hotels was determined. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Pazar yönlülük |
tr_TR |
dc.subject |
Otel |
tr_TR |
dc.subject |
Market orientation |
tr_TR |
dc.subject |
Hotel |
tr_TR |
dc.title |
Otel işletmeciliğinde pazar yönlülük ve pazar yönlülük performans ilişkisi üzerine bir araştırma ve sonuçları |
tr_TR |
dc.title.alternative |
A survey research on market orientation and market orientation performance relationship in hotel companies |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
58873 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9959-9521 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
1380 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
23 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
157 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
178 |
tr_TR |