dc.contributor.author |
Eren, Ayşe |
|
dc.contributor.author |
Eren, Duygu |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-02T06:36:36Z |
|
dc.date.available |
2021-07-02T06:36:36Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
EREN, A., & EREN, D. (2020). Pazarlama Literatüründe Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimin Bibliyometrik Analizi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 2515-2530. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1309-0712 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3446 |
|
dc.description.abstract |
Bilimsel araştırmaların sayısının artması ve bilimin küreselleşmesine paralel olarak,
bibliyometrik çalışmalar önemli bir araştırma alanı haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı elektronik
ağızdan ağıza iletişim konusunda yapılmış araştırmaları bibliyometrik yöntem ile incelemektir.“EWOM” anahtar kelimesi Web Of Science’ın tüm dizinlerinde aratılmış, başlık ve anahtar
kelimelerde ifadeyi içeren tüm yayınların kayıtları elde edilerek VOSVIEWER programı aracılığı ile
verilerin analizi yapılmıştır. Araştırmada makale sayısı, atıf sayısı, en çok yayın yapan üniversiteler ve
yazar ağ analizi şeklindeki bibliyometrik göstergeler kullanılarak Web of Science’ta (WoS) 2006 ile 2018
yılları arasında yer alan toplam 439 makale incelenmiştir. – Çalışmanın sonuçları, elektronik ağızdan ağıza iletişim alanındaki öncü yazar ve
araştırmaları belirlemek ve araştırmacılara yeni çalışmaları için literatür taraması ve konu belirleme
noktalarında faydalı olabilir. Sonuçlar incelendiğinde, toplam atıf sayısının 8645 ve 2006-2018 yılları
arasında yayınlanmış toplam makalelerin ortalama atıf sayısının 19,96 olduğu tespit edilmiştir.
Makalelerin h-indeksi 45 olarak tespit edilmiştir. Litvin, Goldsmith ve Pan’ın 2008 yılında yazdıkları
elektronik ağızdan ağıza konulu makaleleri 739 atıf ile araştırmada incelenen en çok atıf almış makale
özelliği taşımaktadır. 16 Makale ile alana en fazla yayın gönderen organizasyon State University System
of Florida’dır. Ayrıca makalelere konu olmuş ve üzerine en çok makale yazılmış araştırma konusu ‘’İş Ekonomisi’’dir.Çalışma elektronik ağızdan ağıza iletişimin pazarlamanın dışındaki alanlara da konu
olduğunu göstermektedir. 2000’li yılların başından bu yana internetin yaygınlaşması ve sosyal
medyanın ortaya çıkışı ile elektronik ağızdan ağıza iletişim araştırmalara konu olmaya başlamıştır. Her
geçen yıl elektronik ağızdan ağıza konulu araştırmalarda artış gözlenmiştir. Türkiye’den konu ile
alakalı uluslararası literatüre öncü bir çalışma kazandırılmamıştır |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In parallel with the increase in the number of scientific researches and the globalization of
science, bibliometric studies have become a significant research area. The aim of this study is to
investigate the studies on electronic word of mouth (eWOM) with a bibliometric method. In the research, a total of 439 articles in the Web of Science (WoS)
between the years 2006 and 2018 were analyzed using bibliometric indicators such as the number of
articles, the number of citations, the most publishing universities, and author network analysis.
The results of the study may be useful in identifying the leading authors and researches in
the field of eWOM and in the literature review and topic identification stages for researchers for their
new studies. As for the results, the total number of citations is 8645 and the average number of citations
is 19,96. The h-index of the articles has been observed as 45. The article of Litvin, Goldsmith and Pan
which was written in 2008 about eWOM is rated as the most cited article examined in the research with
739 citations. The organization that has sent the most articles to the field with 16 articles is the State
University of Florida. In addition, the research topic which has been the subject of articles and the
mostly-written on is Business Economics.
The study shows that electronic mouth-to-mouth communication has been discussed in
different academic areas not just im marketing. With the spread of the internet and the emergence of
social media since the beginning of the 2000s, academics paid attention to electronic word of mouth
communication in qualitative and quantitavie researches. In last two decades every year researches on
eWOM has increased. International literature has not gained pioneering researches from Turkey. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Elektronik ağızdan ağıza iletişim |
tr_TR |
dc.subject |
Bibliyometrik analiz |
tr_TR |
dc.subject |
eWOM |
tr_TR |
dc.subject |
Electronic word of mouth |
tr_TR |
dc.subject |
Bibliometric analysis |
tr_TR |
dc.title |
Pazarlama literatüründe elektronik ağızdan ağıza iletişimin bibliyometrik analizi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Bibliometric analysis of electronic word-of-mouth communication in marketing literature |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İşletme Araştırmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
196821 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
58873 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9959-9521 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
12 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
2515 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
2530 |
tr_TR |