Bu çalışmanın amacı, Nevşehir’ deki üç, dört ve beş yıldızlı otel
işletmelerindeki içsel pazarlama faaliyetlerinin işgören yetkinliği üzerindeki
etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, içsel pazarlama faaliyetlerinin boyutlarının
işgören yetkinliği üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir model önerilmiş
ve bu model çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Otel işletmelerindeki
içsel pazarlama faaliyetlerini ölçmek için daha önce geliştirilen bir ölçek
kullanılmıştır. Otel işletmelerinde işgören yetkinliğini ölçmek için önceden
geliştirilmiş bir ölçek bulunmaması nedeniyle bu çalışma için bir işgören
yetkinliği ölçeği oluşturulmuştur. Örnekleme yöntemi olarak yargısal
örnekleme tercih edilmiş ve araştırmanın kapsamına Nevşehir’deki üç, dört ve
beş yıldızlı otellerdeki işgörenler dâhil edilmiştir. Veriler anket yöntemi ile
toplanmıştır. Araştırma sonucunda içsel pazarlama faaliyetlerinin işgören
yetkinliğini pozitif ve anlamlı yönde etkilediği görülmüştür. Vizyon geliştirme
işgören yetkinliğini negatif ve anlamsız bir şekilde etkilemektedir. Buna
karşılık kişisel gelişim ve ödüllendirme boyutlarının yapılan çoklu regresyon
analizi sonucunda işgören yetkinliğini pozitif ve anlamlı yönde etkilediği
ortaya çıkmıştır.
The purpose of this study is to examine the impact of three, four, and
five-star hotel businesses’ internal marketing activities on employee
competence. With this end in view, a model for determining the impact of
dimensions of internal marketing on employee competence was proposed and
this model was tested through multiple regression analysis. A previously
developed scale was used in order to measure internal marketing activities in
hotel businesses. Since no scale to measure employee competence was found
in hotel businesses, employee competence scale was developed for this study.
As sampling method, judgmental sampling was preferred and employees of
three, four, and five-star hotels in Nevşehir were included in the study. Data
were collected via questionnaires. In the result of the research, it was
discovered that internal marketing activities had a positive and significant
impact on employee competence. Vision development affected employee
competence negatively and insignificantly. On the other hand, in the result of
multiple regression analysis done, it was discovered that personal development
and reward dimensions affected employee competence positively and
significantly