dc.contributor.author |
Çullu Kaygısız, Neşe |
|
dc.contributor.author |
Eren, Duygu |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-02T06:33:02Z |
|
dc.date.available |
2021-07-02T06:33:02Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
ÇULLU KAYGISIZ, N., & EREN, D. (2017). Otel İşletmelerinde İçsel Pazarlama Uygulamalarının İşgörenlerin Hizmet Verme Yatkınlığı ve Olumlu Sosyal Davranışları Üzerine Etkisi Nevşehir Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(3), 74–87 |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1304-7590 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3443 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin
hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerindeki etkisini ortaya
koymaktır. Bu amaçla içsel pazarlamanın bağımsız değişken olduğunu, hizmet verme
yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışların ise bağımlı değişken olduğunu içeren bir
model önerilmiş ve bu model çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırmada
kullanılan veriler, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlere uygulanan
anket yoluyla toplanmış ve verilerin analizi için merkezi eğilim ölçüleri, korelasyon ve
regresyon gibi istatiksel analizler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda otel
işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının yaygın olduğu, işgörenlerin olumlu
sosyal davranışlar sergilediği ve hizmet verme yatkınlıklarının yüksek olduğu tespit
edilmiştir. Ayrıca otel işletmelerindeki içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin
hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerinde belirleyici bir etkisi
olduğu ortaya çıkmıştır |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to investigate the impact of internal marketing applications
on service orientation and prosocial behaviors. In line with the purpose of the study, a
causal model consisting of internal marketing as independent variable and prosocial
behavior and service orientation as dependent variable was offered and the model was
tested with multiple regression analysis. Data were gathered from hotel employees
with the help of a questionnaire. Frequencies, descriptive statistics, correlation and
regression analysis were used to analyze the data. As a result of the research internal
marketing applications in the hotel businesses and employees’ prosocial behavior and
service orientation were found to be high. In addition, it was found that internal
marketing applications have a decisive impact on the service orientation and prosocial
behaviors of hotel employees. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
İçsel pazarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmet verme yatkınlığı |
tr_TR |
dc.subject |
Olumlu sosyal davranışlar |
tr_TR |
dc.subject |
Nevşehir |
tr_TR |
dc.subject |
Hotel Business |
tr_TR |
dc.subject |
Internal marketing |
tr_TR |
dc.subject |
Service orientation |
tr_TR |
dc.subject |
Prosocial behaviors |
tr_TR |
dc.subject |
Otel işletmeleri |
tr_TR |
dc.title |
Otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerine etkisi: Nevşehir örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The impact of internal marketing applications on service orientation and prosocial behaviors of employees in hotel businesses: a case of Nevşehir |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
53661 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
58873 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9959-9521 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
14 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
74 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
87 |
tr_TR |