dc.contributor.author |
Ardıç Yetiş, Şule |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-01T12:04:14Z |
|
dc.date.available |
2021-07-01T12:04:14Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Azerbaycan turizm tanıtım filminin göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmesi, Ardıç Yetiş, Ş. (2020). Conference on Managing Tourism Across Continents (MTCON), 1878-1891, (Tam metin bildiri). |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://2020.mtcon.org/wp-content/uploads/2020/09/MTCON-20-Turkce.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3430 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi ile turistler bir destinasyon
ile ilgili bilgi arayışını internetten kolaylıkla sağlamaktadır. Rekabet ortamının
giderek artmasıyla işletmeler gibi farklılaşmaya amacıyla turizm destinasyonları
da tanıtım vasıtasıyla turistlerin duygularını ve tercihlerini yönlendirmek için
farklı anlamlandırmalar oluşturmaya çalışmaktadırlar. Günümüzde turistik
tanıtımlar, turistlerin ürün ve hizmetten haberdar etmek ve ürüne, markaya,
hizmete, fikre veya işletmeye kendini yakın hissedebilmesi ve bu yönde
gönderilen mesajların hazırlanıp ve mesajların iletilmesi olarak
değerlendirilmektedir. Tanıtımın en önemli amaçlarından biri tüketicileri ürünü
veya hizmeti tüketmek için ikna edebilmektedir. Tanıtımlara ilişkin yapılan
çalışmalar ağırlıklı olarak hedef kitleye iletilmek istenen mesaja yöneliktir. Öte
yandan toplumlar giderek artan biçimde görsel iletişimin ve görsel kültürün
etkisi altında girmektedir. Tanıtımlarda kullanılan görsel-işitsel öğeler ve
mesajlar ile destinasyonlar akılda kalıcı ve dikkat çekici olmayı
amaçlamaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, Azerbaycan ülkesinin 2018 yılında
yayınlamış olduğu turizm tanıtım filminin göstergebilimsel analiz yöntemi ile
incelenmesidir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Today, with the rapid development of communication technologies, tourists can
easily search for information about a destination on the internet. With the
increasing competition environment, tourism destinations try to create different
meanings to direct the feelings and preferences of tourists through
advertisements in order to differentiate them like businesses. Nowadays,
touristic advertisements are considered as informing tourists about the product
and service, making them feeling close to the product, brand, service, idea or
business, and preparing and delivering the messages sent in this direction. One
of the most important goals of advertising is to convince consumers to consume
the product or service. Studies on advertisements are mainly directed to the
message intended to be conveyed to the target audience. On the other hand,
societies are increasingly entering under the influence of visual communication
and visual culture. The audio-visual elements and messages are used in
advertisements and destinations aim to be memorable and remarkable. The aim of this study is to examine the tourism promotional film of Azerbaijan country
published in 2018 by semiotic analysis method. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Azerbaycan |
tr_TR |
dc.subject |
Turizm |
tr_TR |
dc.subject |
Tanıtım |
tr_TR |
dc.subject |
Göstergebilim |
tr_TR |
dc.subject |
Azerbaijan |
tr_TR |
dc.subject |
Tourism |
tr_TR |
dc.subject |
Publicty |
tr_TR |
dc.subject |
Semiotic |
tr_TR |
dc.title |
Azerbaycan turizm tanıtım filminin göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Tourism publicity film of azerbaijan analysis by semiotic analysis method |
tr_TR |
dc.type |
conferenceObject |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Conference on Managing Tourism Across Continents (MTCON) |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
56949 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1878 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
1891 |
tr_TR |