Azerbaycan turizm tanıtım filminin göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ardıç Yetiş, Şule
dc.date.accessioned 2021-07-01T12:04:14Z
dc.date.available 2021-07-01T12:04:14Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Azerbaycan turizm tanıtım filminin göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmesi, Ardıç Yetiş, Ş. (2020). Conference on Managing Tourism Across Continents (MTCON), 1878-1891, (Tam metin bildiri). tr_TR
dc.identifier.uri https://2020.mtcon.org/wp-content/uploads/2020/09/MTCON-20-Turkce.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3430
dc.description.abstract Günümüzde iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi ile turistler bir destinasyon ile ilgili bilgi arayışını internetten kolaylıkla sağlamaktadır. Rekabet ortamının giderek artmasıyla işletmeler gibi farklılaşmaya amacıyla turizm destinasyonları da tanıtım vasıtasıyla turistlerin duygularını ve tercihlerini yönlendirmek için farklı anlamlandırmalar oluşturmaya çalışmaktadırlar. Günümüzde turistik tanıtımlar, turistlerin ürün ve hizmetten haberdar etmek ve ürüne, markaya, hizmete, fikre veya işletmeye kendini yakın hissedebilmesi ve bu yönde gönderilen mesajların hazırlanıp ve mesajların iletilmesi olarak değerlendirilmektedir. Tanıtımın en önemli amaçlarından biri tüketicileri ürünü veya hizmeti tüketmek için ikna edebilmektedir. Tanıtımlara ilişkin yapılan çalışmalar ağırlıklı olarak hedef kitleye iletilmek istenen mesaja yöneliktir. Öte yandan toplumlar giderek artan biçimde görsel iletişimin ve görsel kültürün etkisi altında girmektedir. Tanıtımlarda kullanılan görsel-işitsel öğeler ve mesajlar ile destinasyonlar akılda kalıcı ve dikkat çekici olmayı amaçlamaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, Azerbaycan ülkesinin 2018 yılında yayınlamış olduğu turizm tanıtım filminin göstergebilimsel analiz yöntemi ile incelenmesidir. tr_TR
dc.description.abstract Today, with the rapid development of communication technologies, tourists can easily search for information about a destination on the internet. With the increasing competition environment, tourism destinations try to create different meanings to direct the feelings and preferences of tourists through advertisements in order to differentiate them like businesses. Nowadays, touristic advertisements are considered as informing tourists about the product and service, making them feeling close to the product, brand, service, idea or business, and preparing and delivering the messages sent in this direction. One of the most important goals of advertising is to convince consumers to consume the product or service. Studies on advertisements are mainly directed to the message intended to be conveyed to the target audience. On the other hand, societies are increasingly entering under the influence of visual communication and visual culture. The audio-visual elements and messages are used in advertisements and destinations aim to be memorable and remarkable. The aim of this study is to examine the tourism promotional film of Azerbaijan country published in 2018 by semiotic analysis method. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Azerbaycan tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Tanıtım tr_TR
dc.subject Göstergebilim tr_TR
dc.subject Azerbaijan tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Publicty tr_TR
dc.subject Semiotic tr_TR
dc.title Azerbaycan turizm tanıtım filminin göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Tourism publicity film of azerbaijan analysis by semiotic analysis method tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal Conference on Managing Tourism Across Continents (MTCON) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 56949 tr_TR
dc.identifier.startpage 1878 tr_TR
dc.identifier.endpage 1891 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster