Küçük ölçekli konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi: Güzelyurt örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çullu Kaygısız, Neşe
dc.contributor.author Ardıç Yetiş, Şule
dc.date.accessioned 2021-07-01T08:12:02Z
dc.date.available 2021-07-01T08:12:02Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Çullu Kaygısız, N. ve Ardıç Yetiş, Ş. (2018). Küçük ölçekli konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi: Güzelyurt örneği. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10(2), 31-36. tr_TR
dc.identifier.uri http://aksarayiibd.aksaray.edu.tr/tr/download/article-file/575847
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3405
dc.description.abstract Turizm işletmeleri gibi emek yoğun olan hizmet işletmelerinin rekabet üstünlüğü sağlamalarında en önemli unsurlardan biri tüketici memnuniyetidir. Tüketici memnuniyetini sağlamak için işletmelerin müşterilerin istek ve beklentilerini bilerek hizmet sunması gerekir. Bu nedenle işletmeler için müşteri ilişkileri yönetimi (MİY) oldukça önemli bir kavramdır. Bu bağlamda çalışmada hizmet işletmesi olan konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetiminin ne derece uygulandığını tespit etmek amaçlanmaktadır. Bu amaçla Aksaray’ın Güzelyurt ilçesinde faaliyet gösteren konaklama işletmeleri yöneticilerine yarı biçimlendirilmiş mülakat uygulanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda işletmelerin müşteri ilişkileri yönetimini uyguladıkları, müşteri memnuniyeti sağlamada ve müşteri sadakati oluşturmada müşteri ilişkileri yönetimini önemli bir yöntem olarak gördükleri tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Customer satisfaction is one of the most important elements in the competitive advantage of labor-intensive service enterprises such as tourism enterprises. In order to ensure customer satisfaction, businesses need to be aware of customers' requests and expectations. Therefore, customer relationship management (CRM) is a very important concept for businesses. In this context, it is aimed to determine the extent to which customer relationship management is applied in accommodation enterprises which are service enterprises in the study. For this purpose, semi-structured interviews were applied to the managers of the accommodation enterprises in Güzelyurt. As a result of the research, it has been determined that the enterprises apply the customer relationship management. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Müşteri ilişkileri yönetimi tr_TR
dc.subject Küçük ölçekli konaklama işletmeleri tr_TR
dc.subject Güzelyurt tr_TR
dc.subject Customer relationship management tr_TR
dc.subject Small scale accommodation enterprises tr_TR
dc.title Küçük ölçekli konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi: Güzelyurt örneği tr_TR
dc.title.alternative Customer relationship management in small scale accommodation enterprises: The case of Güzelyurt tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Aksaray Üniversitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Dergisi, tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 56949 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 31 tr_TR
dc.identifier.endpage 36 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster