Kapadokya’da turistik ürün olarak kamping mi glamping mi?

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ardıç Yetiş, Şule
dc.date.accessioned 2021-07-01T08:04:05Z
dc.date.available 2021-07-01T08:04:05Z
dc.date.issued 2021-07
dc.identifier.citation Ardıç Yetiş, Ş. (2021). Kapadokya’da turistik ürün olarak kamping mi glamping mi?. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 131-148. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1563453
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3401
dc.description.abstract Bu çalışmada, Kapadokya Bölgesi’nin kamp turizmi açısından mevcut durumunu incelemek ve bu kapsamda yeni bir turizm türü olarak glamping kapsamında bölgenin neler yapabileceğine ilişkin öneriler sunabilmek amaçlanmaktadır. Çalışmada birincil ve ikincil veriler kullanılmıştır. Birincil veriler yarı yapılandırılmış mülakatlardan, ikincil veriler ise daha önce yapılmış çalışmalardan elde edilmiştir. Bu verilerle GZTF (SWOT) analizi ile Kapadokya Bölgesi’nin kamp ve karavan turizmi açısından mevcut durumu değerlendirilmiştir. Çalışmada, kamp işletmelerinin glamping işletmelerine dönüşebilmesinde temel ihtiyaçların ötesine geçmelerinin gereği ortaya konmuştur. Ayrıca destinasyonun kamp turizmi açısından önemli bir bilinirliğinin olduğu ve mevcut kamping işletmelerinin hizmetlerinde kalite düzeylerini artırmaları ile bölgenin kamping destinasyonundan glamping için bir alternatif destinasyon olabileceğine ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In this study, it is aimed to examine the current situation of the Cappadocia Region in terms of camping tourism and to offer suggestions about what the region can do within the scope of glamping tourism as a new type of tourism. Primary and secondary data were used in the study. Primary data were obtained from semi-structured interviews and secondary data were obtained from previous studies. With these data, the current situation of the Cappadocia Region in terms of camping and caravan tourism was evaluated with SWOT analysis. In the study, the necessity of going beyond basic needs for camping businesses to turn into glamping businesses is revealed. In addition, it has been reached that the destination has an important recognition in terms of camping tourism and that the current camping businesses increase their quality levels in their services, and the region can be an alternative destination for glamping from the camping destination. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turistik ürün tr_TR
dc.subject Kamp turizmi tr_TR
dc.subject Glamping tr_TR
dc.subject Kapadokya bölgesi tr_TR
dc.subject Touristic product tr_TR
dc.subject Camping tourism tr_TR
dc.subject Glamping tr_TR
dc.subject Cappadocia region tr_TR
dc.title Kapadokya’da turistik ürün olarak kamping mi glamping mi? tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 56949 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 131 tr_TR
dc.identifier.endpage 148 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster