dc.contributor.author |
Ardıç Yetiş, Şule |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-01T08:04:05Z |
|
dc.date.available |
2021-07-01T08:04:05Z |
|
dc.date.issued |
2021-07 |
|
dc.identifier.citation |
Ardıç Yetiş, Ş. (2021). Kapadokya’da turistik ürün olarak kamping mi glamping mi?. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 131-148. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1563453 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3401 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, Kapadokya Bölgesi’nin kamp turizmi açısından mevcut durumunu incelemek ve bu
kapsamda yeni bir turizm türü olarak glamping kapsamında bölgenin neler yapabileceğine ilişkin
öneriler sunabilmek amaçlanmaktadır. Çalışmada birincil ve ikincil veriler kullanılmıştır. Birincil veriler
yarı yapılandırılmış mülakatlardan, ikincil veriler ise daha önce yapılmış çalışmalardan elde edilmiştir.
Bu verilerle GZTF (SWOT) analizi ile Kapadokya Bölgesi’nin kamp ve karavan turizmi açısından mevcut
durumu değerlendirilmiştir. Çalışmada, kamp işletmelerinin glamping işletmelerine
dönüşebilmesinde temel ihtiyaçların ötesine geçmelerinin gereği ortaya konmuştur. Ayrıca
destinasyonun kamp turizmi açısından önemli bir bilinirliğinin olduğu ve mevcut kamping
işletmelerinin hizmetlerinde kalite düzeylerini artırmaları ile bölgenin kamping destinasyonundan
glamping için bir alternatif destinasyon olabileceğine ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, it is aimed to examine the current situation of the Cappadocia Region in terms of camping
tourism and to offer suggestions about what the region can do within the scope of glamping tourism
as a new type of tourism. Primary and secondary data were used in the study. Primary data were
obtained from semi-structured interviews and secondary data were obtained from previous studies.
With these data, the current situation of the Cappadocia Region in terms of camping and caravan
tourism was evaluated with SWOT analysis. In the study, the necessity of going beyond basic needs
for camping businesses to turn into glamping businesses is revealed. In addition, it has been reached
that the destination has an important recognition in terms of camping tourism and that the current
camping businesses increase their quality levels in their services, and the region can be an alternative
destination for glamping from the camping destination. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Turistik ürün |
tr_TR |
dc.subject |
Kamp turizmi |
tr_TR |
dc.subject |
Glamping |
tr_TR |
dc.subject |
Kapadokya bölgesi |
tr_TR |
dc.subject |
Touristic product |
tr_TR |
dc.subject |
Camping tourism |
tr_TR |
dc.subject |
Glamping |
tr_TR |
dc.subject |
Cappadocia region |
tr_TR |
dc.title |
Kapadokya’da turistik ürün olarak kamping mi glamping mi? |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
56949 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
5 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
131 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
148 |
tr_TR |