Müşteri şikâyetlerinde fikir madenciliği: Antalya helal oteller üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özen, İbrahim Akın
dc.date.accessioned 2021-07-01T07:55:37Z
dc.date.available 2021-07-01T07:55:37Z
dc.date.issued 2019-06-04
dc.identifier.citation ÖZEN, İ. A. (2019). Müşteri Şikâyetlerinde Fikir Madenciliği Antalya Helal Oteller Üzerine Bir Araştırma. Presented at the 2. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, Antalya/Alanya. tr_TR
dc.identifier.isbn 978-605-4697-27-4
dc.identifier.uri https://www.halaltourismcongress.com/2IHTC/wp-content/uploads/2019/05/2IHTC_Proceedings_Books.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3398
dc.description.abstract Günümüzde yaygın olarak kullanılan sosyal ağlar, bloglar ve e-ticaret sitelerinde yer alan müşterin tükettikleri ürün ve hizmetler ait yorumlar, diğer müşteriler ve işletmeler için önemli bir bilgi kaynağı haline gelmiştir. Literatürde bu yorumlardan, UGC (User Generated Content) kullanıcı tarafından üretilen içerik veya eWOM (electronic word-of-mouth) elektronik ortamda ağızdan ağıza iletişim olarak bahsedilmektedir. Araştırmanın amacı; Antalya bölgesinde, helal konseptli otel işletmelerine yönelik müşterileri şikâyetlerinin değerlendirilmesidir. Araştırma örneklemi, Antalya bölgesinde helal konsept çalışan ve helalbooking.com sitesinde yer alan, 5 yıldızlı 9 otel işletmelerine ait müşteri şikayetlerini içeren İngilizce metinlerden oluşmaktadır. Araştırma amacı kapsamında otomatik toplanan içerikler metin madenciliği yöntemlerinden fikir madenciliği (bakış tabanlı duygu analizi) tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Rapidminer programında geliştirilen uygulamanın ilk aşamasında müşteri şikâyetlerine ait metinler 15 kategoride özetlenmiştir. İkinci aşamada, müşterilerin negatif bakış açılarına neden olan olay ve varlıklar belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre; Müşterilerin rahatsız olmalarına neden olan en önemli konu başlıkların sessizlik ve otel çalışanlarının (personel) olduğu görülmüştür. Otellerdeki sessizliği-sakinliğini bozan en önemli unsurların yüksek ses ve müziğin neden olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca müşterilerin otel personeli ile iletişim sorunu yaşadığı ve bunun nedeninde yeterli düzeyde İngilizce konuşamamaları olduğu ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Today's widely used social networks, blogs and e-commerce sites of the customer consumed products and services, comments, and other customers and businesses has become an important source of information. In the literature, these comments are referred to as UGC (User generated Content) or eWOM (electronic word-of-mouth). Purpose of the research; It is the evaluation of the complaints of the customers in the halal concept in the Antalya region. The research sample includes of English texts consisting of 5 star 7 Hotel business, located on the helalbooking.com site of halal concept working in Antalya region. The contents of the study were analyzed by using text mining methods by using opinion mining (aspect-based sentiment analysis) technique. In the first phase of the application developed in the Rapidminer program, the texts of customer complaints are summarized in 15 categories. In the second stage, the events and assets that lead to negative perspectives were determined. According to the research findings; the most important issues that cause customers to be disturbed were the silence and the hotel staff. It is understood that the most important elements that disrupt the silence and calm in hotels are caused by loud sound and music. In addition, customers have experienced communication problems with hotel staff, and the reason for this is that they do not speak enough English. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Metin madenciliği tr_TR
dc.subject Fikir madenciliği tr_TR
dc.subject Bakış tabanlı duygu analizi tr_TR
dc.subject Text mining tr_TR
dc.subject Aspect-based sentiment analysis tr_TR
dc.subject Opinion mining tr_TR
dc.subject Online tourist reviews tr_TR
dc.subject Online turist yorumları tr_TR
dc.title Müşteri şikâyetlerinde fikir madenciliği: Antalya helal oteller üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Opinion mining in the customer complaints: An investigation on the halal hotels tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 2. Uluslararası Helal Turizm Kongresi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 37095 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-1172-5448 tr_TR
dc.identifier.startpage 242 tr_TR
dc.identifier.endpage 249 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster