dc.contributor.author |
Güneren Özdemir, Ebru |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, Vildan |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-01T07:27:48Z |
|
dc.date.available |
2021-07-01T07:27:48Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Özdemİr, E. G., & Yılmaz, V. (2016). A practical study on accommodation companies in Nevșehir about determining factors of competitive advantage. Journal of multidisciplinary academic tourism, 1(1), 61-80. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2645-9078 |
|
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/371274 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3385 |
|
dc.description.abstract |
İşletme amaçlarına ulaşabilmek için konaklama işletmelerinin belirli faktörler kullanarak, rakiplerine
karşı rekabet gücü elde edebilmeleri hayati öneme sahiptir. Bu çalışmada öncelikle, işletmelere rekabet
gücü sağlayacak bu faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın amacı, rekabet gücünü belirlediği
düşünülen bu faktörlerin, konaklama işletmelerinde kullanılıp kullanılmadığı, konaklama
işletmelerinin hangi faktörlere daha çok önem verdiklerinin, hangilerinde kendilerini başarılı
gördüklerinin ve kendilerini rakiplerle karşılaştırdıklarında, hangi faktörler açısından üstün
olduklarının belirlenmesidir. Tüm bunları belirlemeye yönelik olarak Kapadokya bölgesinin en önemli
turizm merkezi olan Nevşehir ilinde turizm işletme belgesine sahip konaklama işletmelerinin orta ve
üst düzey yöneticilerine yönelik bir alan araştırması yapılmıştır. Bu alan araştırmasının sonuçlarına
göre, Nevşehir ilindeki konaklama işletmeleri rekabet gücü faktörlerine önem vermektedirler,
bazılarında kendilerini başarılı görmektedirler ve rakipler karşısında bazı faktörleri kullanarak
rekabet etmektedirler. Nevşehir ilinde en rekabetçi konaklama işletmesi türü butik oteller olarak
belirlenmiştir denebilir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
To be able reach the goals of the company, accommodation operations should have a competitive
advantage for their rivals through managing some significant factors. In this study, first of all, these
significant factors have been tried to be defined. The aim of this study is to define whether these factors
have been used by accommodation companies or not, which of these factors are more important for
them, at which of them they find themselves more succesful and competitive against rivals. In Nevşehir
city, the most important touristic destination of Cappadocia, a field research was carried out intended
senior and mid-level managers of the accommodation companies which have tourism operation license.
According to the results of this field research, in Nevşehir the accommodation companies think the
competitive advantage factors important, find themselves successful at some of them and compete with
their rivals by managing them. The competitiveness occurs mostly in boutique hotels in Nevşehir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Journal of multidisciplinary academic tourism |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Konaklama işletmeleri |
tr_TR |
dc.subject |
Rekabet gücü |
tr_TR |
dc.subject |
Stareji |
tr_TR |
dc.subject |
Pazar |
tr_TR |
dc.subject |
Kalite |
tr_TR |
dc.subject |
Accommodation companies |
tr_TR |
dc.subject |
Competitive advantage |
tr_TR |
dc.subject |
Strategy |
tr_TR |
dc.subject |
Marketing |
tr_TR |
dc.subject |
Guality |
tr_TR |
dc.title |
Konaklama işletmelerinin rekabet gücünü belirleyen faktörler üzerine Nevşehir ilinde bir uygulama |
tr_TR |
dc.title.alternative |
A practical study on accommodation companies in Nevşehir about determining factors of competitive advantage |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Disiplinlerarası akademik turizm dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
NNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
37053 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-2669-4402 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
61 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
80 |
tr_TR |