Bu çalışma, örgütsel öğrenme ve inovasyon arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla çalışmanın teorik kısmında öncelikle örgütsel öğrenme ve inovasyon kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişki üzerinde durulmuş, sonrasında ise değişkenler odağında yapılan çeşitli araştırmaların bulguları aktarılmıştır. Çalışmanın uygulama kısmında ise örgütsel öğrenme ile inovasyon arasındaki ilişkiyi test etmek amacıyla İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından 2009 yılı üretimden satış rakamları baz alınarak belirlenen Türkiye’nin en büyük 500 ve en büyük ikinci 500 sanayi kuruluşu örnekleminde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Alan araştırmasından elde edilen bulgular örgütsel öğrenme ile inovasyon arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur.
This research has been done to examine the relationship between organizational learning
and innovation. Firstly, the theoretical part of research focuses on the concepts of organizational
learning and innovation and relationships between these concepts. Then, findings of different
studies performed within the framework of variables are shown. In the practice part, the research
conducted by Istanbul Chamber of Industry in 2009 and considering production sales figures are
implemented in the largest five hundred and the second five hundred industrial establishments of
Turkey so as to determine the relationship between organizational learning and innovation. Findings obtained from field study indicates significant and positive relationships between organizational learning and innovation.