Çalışanın örgütsel kimlik özellikleri ile kendini bütünleştirme düzeyi olarak tanımlanabilecek olan örgütsel özdeşleşme, yol açtığı sonuçlar nedeniyle (çalışan tatmini, müşteri memnuniyeti, bireysel ve örgütsel performans gibi) örgütsel işleyiş açısından önemli bir değişkendir. Örgütsel yaşamda tutum ve davranışlar kendiliğinden ortaya çıkmamakta, bazı öncüllerin varlığını gerektirmektedir. Çalışanların örgütsel özdeşleşme düzeylerinin artırılması noktasında, öncül olarak değerlendirilebilecek değişkenlerden birisi de örgütsel güvendir. Çalışanların örgütsel güven ve örgütsel özdeşleşme düzeyleri bütün sektörler için önemli olmakla birlikte, müşteri memnuniyetinin çalışan performansına bağlı olduğu sektörlerde (eğitim, danışmanlık, eğlence gibi) ayrıcalıklı bir öneme sahiptir. Bu çalışma, çalışanların örgütsel güven algılamalarının örgütsel özdeşleşme düzeyleri üzerindeki etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklem çerçevesini Nevşehir ilindeki resmi liselerde görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Veriler, katılımcılarla yüz yüze iletişim kurularak anket yöntemiyle toplanmıştır. Araştırma bulguları, örgütsel güven ve yöneticiye güven ile örgütsel özdeşleşme arasında orta düzeyde ve örgüte güven ile örgütsel özdeşleşme arasında zayıf düzeyde, anlamlı ve pozitif yönlü ilişkilerin olduğunu ortaya koymuştur.
Organizational identification stands for the level of employees who define
themselves within the identy of their organization and is a significant factor due
to its function in organizational activities and processes. It leads to job
satisfaction, customer satisfaction, individual and organizational performance
and other behavioral outputs. Any attitude and behavior do not emerge without a
reason in organizational life, but they require some antecedents. One of the
antecedents, to be regarded as a variable to increase the level of employees’
organizational identification is organizational trust. Organizational trust and
organizational identification play an important role in all sectors; however they
have more importance in the sectors such as education, consultancy, hospitality
and entertainment in which customer satisfaction depends on heavily employee
performance. This study aims to determine the effect of employees’
organizational trust perception on their organizational identification level. The
sample of the study is composed of the teachers working in the state high schools
in Nevşehir. Data were gathered by contacting the participants face to face via
questionnaire. The findings reveal that there is a moderate positive and significant
relationship between organizational trust and trust to manager however weak one
between trust to organization and organizational identification.