Üstün bir performans düzeyinin yakalanabilmesi noktasında, örgütsel öğrenme ve
inovasyon işletmeler için kritik öneme sahip, maddi olmayan varlıklardandır.
Örgütsel öğrenmenin finansal performans üzerindeki etkisinde inovasyonun aracı
rolünü belirlemek amacıyla hazırlanan bu çalışma, teori ve uygulama olmak üzere
iki bölümden oluşmaktadır. Teorik bölümde, araştırmanın temel değişkenleri olan
örgütsel öğrenme, inovasyon ve performans kavramları ele alınmıştır. Ayrıca bu
bölümde, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve örgütsel öğrenme, inovasyon ve
performans arasındaki ilişkiyi özetleyen bir model de sunulmuştur. Uygulama
bölümünde ise anket yöntemi ile Türkiye’nin En Büyük 1000 sanayi işletmesi
örnekleminden veri toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda; örgütsel öğrenme
ile ürün inovasyonu, süreç inovasyonu ve finansal performans arasında, benzer
şekilde inovasyon çeşitleri ile finansal performans arasında anlamlı ve pozitif yönlü
bir ilişki bulunduğu görülmüştür. Ayrıca örgütsel öğrenmenin finansal performans
üzerindeki etkisinde ürün inovasyonunun kısmi aracılık rolü, süreç inovasyonunun
ise tam aracılık rolü üstlendiği görülmüştür.
Having serious importance for the firms, Organizational learning and innovation
are intangible assets to catch a high performance. This study has two parts namely
theory and practice to determine the moderating role of innovation on the effect of
organizational learning on financial performance. The basic variables
organizational learning, innovation and performance have been discussed in the
theoretical part. Furthermore a model showing the relationship among
organizational learning, innovation and performance has been presented in this
part. Data were collected from a sample of 1000 top industrial organizations in
Turkey through survey method. It has been found from the analyses that
organizational learning is significantly and positively related to product innovation,
process innovation and financial performance likewise there is a relationship
between innovation varieties and financial performance. Moreover, process
innovation has fully mediating role on the effect of organizational learning on
financial performance but product innovation mediates partially that effect