Özgener, Şevki, İbrahim İlhan(Dilkur Akademi, 2018-04-27)
Girişimci ve yönetici kadınlar açısından kariyer tatmininin turizm işletmelerinde sosyal tembellik eğilimini azaltabileceği ve böylece kadın girişimci ve yöneticilerin daha fazla katma değer yaratabileceği düşünülmektedir. ...
Ulu, Seher; Özdevecioğlu, Mahmut; Ardıç, Kadir(Erciyes Üniversitesi, 2016-06-01)
Kişilik özellikleri ile devamsızlık arasındaki ilişkileri inceleyen çok sayıda çalışma olmasına
karşın, kişilik özellikleri ile presenteizm ilişkisini irdeleyen az sayıda çalışma mevcuttur. Bu çalışma, örgütsel davranış ...
Hızlı küresel değişim ve dönüşümün yaşandığı iş yaşamında teknoloji kadar insan ilişkilerinin gitgide karmaşık bir hal alması nedeniyle güven ve algılar da önemli olmaktadır. İşletmelerin böylesi bir ortamda, hem nitelikli ...
Pek çok kifli yönetim literatüründe artan ölçüde dikkat çeken iş ahlakının yeni bir
kavram olduğuna inanmaktadır. Oysa iş ahlakına olan ilgi yeni değildir. iş ahlakı konusunda 2000 yıl önce bile yazıların yazıldğı, ...
Özgener, Şevki, Adem Öğüt, Metin Kaplan, Durdu Mehmet Biçkes(2009-06)
Strategic posture is crucial to family-owned businesses for survival. In this study, we investigate the effects of organizational politics and strategic posture (as measured by the Miles-Snow strategic typology of prospectors, ...
Bu tez ahlak, ahlakın önemi, bazı bilim dalları ile ilişkisi, ahlak teorileri, iş ahlakı kavramı ve tarihi gelişimi, ahlak yönetimi, sosyal sorumluluk ve yönetimi üzerinde durur.
Obezite, günümüzde gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin önemli sağlık sorunları arasında yer almaktadır. Türkiye’de obezite ile mücadele, 2006 yılından beri artan bir kararlılık ile devam etmektedir. Bu kapsamda, Türkiye ...
Modern pazarlama anlayışı paralelinde işletmeler rakiplerine fark atabilmek ve tüketicilerini
etkileyebilmek için çeşitli uygulamalar yapmaktadır. Mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulduğu
ortamların, onları etkileyip ...
Coordination in products and services as a result of technological development and globalization, forces businesses to collect market-related information, disseminate this information among the internal departments, and ...
Bu çalışma iç girişimcilik, iç girişimciliğin rolleri, boyutları ve örneklerinin yanı sıra girişimci ile iç girişmci arasındaki farklılıkları ele alır.
Günümüzde konaklama işletmelerinde etkili müşteri ilişkileri yönetimini engelleyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu
faktörlerden biri de müşteriye yönelik üretkenlik karşıtı iş davranışlarıdır. İşletmelerde bu tür davranışları ...
Bu bölümün ana amacı, iş ve meslek etiği hakkında bilgi vermektir. Bu çerçevede çalışmada etik kavramı, etik ile ahlak ayırımı, ahlak kavramı ve önemi, etik teorileri, iş etiği ve önemi, meslek etiği ve önemi, meslek ...
İşgören yetkinlikleri ile ilişkili olarak girişimcilik yöneliminin ve girişimci liderliğin firma
performansı üzerine etkilerini inceleyen oldukça sınırlı sayıda çalışmaya rastlanmaktadır.
Yetkinlik bakış açısı ile yapılan ...