“Kurum iç değerlendirme ve dış değerlendirme raporlarının karşılaştırılması: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Seçme, Gökhan
dc.contributor.author Becit İşçitürk, Gökçe
dc.contributor.author Sungur, Sevil
dc.contributor.author Kaya, Tekiner
dc.contributor.author Çiçek, Erdoğan
dc.date.accessioned 2021-06-29T08:56:24Z
dc.date.available 2021-06-29T08:56:24Z
dc.date.issued 2019-12-26
dc.identifier.citation G., Seçme, G., Becit İşçitürk, S., Sungur, T., Kaya, E., Çiçek, 2019 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3269
dc.description.abstract Türkiye Yükseköğretim sisteminde kalit e çalışmaları Yüksek Öğretim Kalite Kurulu’nun kurulmasıyla hız kazanmış ve kurumlar için standart uygumalar getirilmişt ir. Tüm yükseköğretim kurumları her yıl Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) hazırlayarak kamuoyu ile paylaşmakla yükümlü kılınmışt ır. Ayrıca tüm yükseköğretim kurumları her 5 yılda en az bir defa Dış Değerlendirme sürecine dahil olmakla yükümlü kılınmış ve dışardan bir gözle kurumların değerlendirilerek güçlü ve gelişmeye açık yönlerinin belirlenmesi böylece de rekabet stratejileri gelişt irilebilmesi hedeflenmişt ir. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi 2007 yılında kurulmuş genç bir üniversite olarak gelişimini sürdürmektedir. Üniversitemiz 2018 yılı Dış Değerlendirme Sürecine dahil olmuş ve Aralık 2018 tarihinde gerçekleşt irilen dış değerlendirme ziyaret leri ile süreç tamamlanmışt ır. Kurum iç değerlendirme raporlar ı da 2016 yılından it ibaren her yıl hazırlanarak kurumun internet sitesinden yayınlanmaktadır. Dış değerlendirme sürecine dahil olmanın genç bir üniversite için cesur ve idealist bir yaklaşımın sonucu olduğu açıktır. Özellikle de stratejik planı henüz hazırlanış ve dış değerlendirme yılının stratejik planın ilk yılı olduğu düşünüldüğünde dış değerlendirme kararının aynı zamanda st ratejik bir karar olarak görüldüğü anlaşılmaktadır. Dış değerlendirme sürecine hazırlık olarak kurumda kalite bilinci ve kültürünü gelişt irmek amacıyla çeşit li toplant ı ve seminerler düzenlenmiş, kalite organizasyonu gelişt irilmiş ve kurumda sürekli iyileştirme felsefesi harekete geçirilmeye çalışılmışt ır. Dış değerlendirme raporu ile kurumun dış değerlendirmeden hemen önce hazırladığı iç değerlendirme raporu karşılaşt ırıldığında, raporların önemli benzerlikler gösterdiği, hemen hemen aynı potansiyel problem alanlarına işaret ettiği, buna karşın kurumun güçlü yan olarak görmediği bazı özelliklerin dış değerlendiricilerin bakış açısıyla üstün yön olarak değerlendirildiği gözlenmişt ir. Dış değerlendirme raporunun kurum için gelişmeye açık yönler i bir kez daha vurgulayan, kurumun hazırladığı KİDR ile uyumlu bir rapor olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yök Kalite tr_TR
dc.subject Stratejik plan tr_TR
dc.subject Dış değerlendirme tr_TR
dc.title “Kurum iç değerlendirme ve dış değerlendirme raporlarının karşılaştırılması: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi örneği tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal International Conference on Quality in Higher Education-ICQH 2019 tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu/sağlık bakım hizmetleri bölümü/yaşlı bakımı pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 111641 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster