Bir özel ilgi turizm türü olarak şarap turizmi, şarap tatmak, şarap satın almak ve şarap bölgesinin özellikleri konusunda bir deneyim yaşamak için bir şarap bölgesinde bağların, şaraphanelerin, şarap festivallerinin, şarap gösterilerinin ziyaretleri olarak tanımlanabilir. Şarap turizmi, bölgelerin çevresel olduğu kadar sosyal ve ekonomik temellerinin sürdürülebilirliğine olan katkılarından dolayı, ulusal ve bölgesel sürdürülebilir turizm gelişimi planlarında önemli bir rol oynama kapasitesine sahiptir. Bu nedenle şarap turizmi, Yeni Dünya şarap bölgelerinde ve Avrupa'da geleneksel olarak şarapçılıkla uğraşılan alanlarda büyümekte ve gittikçe daha önemli hale gelmektedir. Şarap turizmi hala gelişmekte olan bir kavram ve üründür. Bu nedenle, tüketicilerin şarap turizmini ne olarak gördüklerinin iyi anlaşılması, ülkemizde turizm yetkilileri ve şarap üreticileri için de önemlidir. Bu bölümde şarap turizminin arz ve talep boyutlarına odaklanılarak; şarap turizmi ziyaretçilerinin demografik ve davranışsal özellikleri ile ziyaretçilerin şarap bölgesini seçerken dikkate aldıkları şarap turizmi bölgelerinin özellikleri sunulmaktadır.
As a form of special interest tourism, wine tourism can be defined as visits to vineyards, wineries, wine festivals, wine shows in a wine region for purposes such as wine tasting, wine purchasing and experiencing the attributes of a grape-wine region. Based on a special interest in wine motivated by the destination, wine tourism has the capacity to play a significant role in national and regional sustainable tourism development plans through its contribution to sustaining the economic and social bases of regions, as well as environmental dimensions. That's why, the area of wine tourism is growing and becoming increasingly important in many New World wine regions, and in traditional wine-growing areas in Europe. Wine tourism is still emerging as a concept or product. As the field of wine tourism continues to develop, the need for a better understanding what it is about wine tourism that is valued by consumers is also important for our national tourism authorities as well as for national winemakers. In this chapter, concentrating on the supply and demand sides of wine tourism, the attributes of wine tourists, their demographic and behavioral characteristics and the characteristics of wine destinations which taken into considerations by the wine tourists when deciding upon a wine tourism experience is presented.