Televizyon reklamlarıyla ilgili etiksel algı boyutlarının tüketicilerin satın alma kararları ile ilişkisi ampirik bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Belber, Burcu Gülsevil
dc.contributor.author Acar, Neşe
dc.contributor.author İri, Ruhan
dc.date.accessioned 2021-06-25T12:46:12Z
dc.date.available 2021-06-25T12:46:12Z
dc.date.issued 2016-05-19
dc.identifier.citation Belber, B. G., Acar, N. ve İri, R. (2016). Televizyon Reklamlarıyla İlgili Etiksel Algı Boyutlarının Tüketicilerin Satın Alma Kararları ile İlişkisi: Amprik Bir Çalışma, International Journal Of Eurasia Social Sciences, Vol: 7, Issue: 23, pp. (233-246) tr_TR
dc.identifier.uri http://www.ijoess.com/Makaleler/1855714394_13.20233-24620burcu20gC3BClsevil20belber.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3169
dc.description.abstract Son yıllarda televizyon reklamlarının etik unsurlara önem verilerek planlanması, gerçekleştirilmesi ve yayınlanması, tüketicilerin satın alma kararlarını ve reklamın amacına ulaşmasını etkileyebilmektedir. Bu sebeple gerçekleştirilen çalışmada, televizyon reklamlarıyla ilgili etiksel algı boyutlarının belirlenmesi ve bu boyutlarla, tüketicilerin satın alma kararları arasında ilişki olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. 250 katılımcıdan anket yöntemiyle veri toplanmış olup, faktörleri belirlemek amacıyla da 24 değişken, beşli Likert ölçeği ile ölçülmüştür. Etiksel algı ile ilgili “Dil ve Ahlak Boyutu”, “Erkek-Kadın ve Çocukların Kullanılması Boyutu”, “Güvenme ve İnanma Boyutu” ve “Aşırı Tüketime Özendirme Boyutu” olmak üzere 4 faktör bulunmuştur. Bu faktörlerle, tüketicilerin satın alma kararları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla yapılan korelasyon analizine göre, ilk 3 faktör ile negatif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, katılımcıların büyük çoğunluğunun televizyon reklamlarında verilen mesajların etik olmadığını düşündükleri ve satın alma kararlarında reklamların etkisinin olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract Nowadays, planning, realization and broadcast of television advertisements by giving importance to ethical facts may affect purchase decisions of consumers and reaching the goals of advertising. In this study, aimed that determine ethical perception dimensions with television advertisements and whether relationship between these dimensions with purchase decisions of consumers. To determine the factors, 24 variables done on 250 participants with the help of survey method were evaluated on 5 Likert Scale. 4 factors related to ethical perception, namely, “Language and ethic dimension”, “Employing woman, man and children dimension”, “Believing and trusting dimension” and “Encouraging overconsumption dimension” were found. According to correlation analysis done to find out the relationship between these factors and purchase decisions of consumers, negative relationship with first three factors was found. Additionally, it was seen that most participants do not think that messages are ethical and television advertisements have effected on purchase decisions of consumers. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Ijoess tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Etik tr_TR
dc.subject Algı tr_TR
dc.subject Reklam tr_TR
dc.subject Ethic tr_TR
dc.subject Perception tr_TR
dc.subject Advertising tr_TR
dc.title Televizyon reklamlarıyla ilgili etiksel algı boyutlarının tüketicilerin satın alma kararları ile ilişkisi ampirik bir çalışma tr_TR
dc.title.alternative The relationship between ethical perception dimentions of television advertising with purchase decision of consumers: an empirical study tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Ijoess tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir HBV Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7586-4407 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9830-1463 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-5981-9673 tr_TR
dc.contributor.authorID 39378 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 23 tr_TR
dc.identifier.startpage 233 tr_TR
dc.identifier.endpage 246 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster