dc.contributor.author |
Belber, Burcu Gülsevil |
|
dc.contributor.author |
Turan, Ayşegül |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-25T12:45:47Z |
|
dc.date.available |
2021-06-25T12:45:47Z |
|
dc.date.issued |
2014-12 |
|
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/13822 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3167 |
|
dc.description.abstract |
Araştırma, termal otellerin geliştirilmesinde nitelikli yöneticilerin büyük görevler üstlendiği göz önüne alınarak, yöneticilerin “termal otellerdeki hizmet kalitesini arttırmaya”, “personel niteliklerini”, “sağlık imkânlarını” ve “tüketicilerde yeniden satın alma ve tavsiye etme davranışlarını” geliştirmeye yönelik düşünceleri ile bu düşüncelerin demografik özelliklerine ve hizmet yıllarına göre değişiklik gösterip göstermediğini tespit etmek üzere yapılmıştır. Termal otellerde çeşitli düzeyde çalışan yöneticilerin, anketlere verdikleri cevaplara frekans ve MANOVA analizleri uygulanmıştır. Yöneticilerin demografik özelliklerine ve hizmet yıllarına göre; “termal tesislerin hizmet kalitesini arttırmaya”, “personel niteliklerini”, “termal tesislerin sağlık imkânlarını” ve “tüketicilerin yeniden satın alma ve tavsiye etme davranışını geliştirmeye” yönelik düşüncelerinde farklılık olduğu tespit edilmiştir. Termal otel işletmelerindeki sorunları önem derecesine göre sıralamaları istenen yöneticilerin; “kurumsal reklamların yetersizliğini” “en önemli” sorun olarak gördükleri; termal otellerin tutundurulmasına yönelik kullanılması gereken araçlar içerisinde ise “en fazla önem verilen” aracın “basın, TV ve internet kullanımı” olduğunu ifade ettikleri tespit edilmiştir. Termal otellerin geliştirilmesi için uygulanacak stratejilerde, söz konusu araştırma sonuçlarının yol gösterici ipuçları vereceği düşünülmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Considering the major tasks undertaken by qualified managers in the development of
thermal hotels, the research was conducted to determine the manager’s thoughts to
“increase the service quality in the thermal hotels”, “improve to staff
qualifications”, “the health facility”, and “again in consumer buying behavior and
recommend” whether to show the change depend on demographic characteristics
and their years of service. Frequency and MANOVA analyzes was performed with the
manager’s that various level of working in the thermal hotels answer to the survey. It
was detected the differences, depend on demographic characteristics and their years
of service, “increase the service quality in the thermal hotels”, “improve to staff
qualifications”, “the health facility”, and “again in consumer buying behavior and
recommend”. It was detected that thermal hotel managers that demand to sort of
thermal hotel problems by severity considered the most important issue to “lack of
institutional advertisements”, the highest importance given tools are press, TV and
internet in tools should be used for promotion of thermal hotels. It is believed the
research results provide guidance tips about strategies to the development of thermal
hotels. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk üniversitesi sosyal bilimler meslek yüksekokulu dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Termal otel |
tr_TR |
dc.subject |
Pazarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Satın alma davranışı |
tr_TR |
dc.subject |
Yönetici |
tr_TR |
dc.subject |
Thermal hotel |
tr_TR |
dc.subject |
Marketing |
tr_TR |
dc.subject |
Purchasing behavior |
tr_TR |
dc.subject |
Manager |
tr_TR |
dc.title |
Termal otel yöneticilerinin pazarlama uygulamalarına yönelik düşünceleri: Kırşehir üzerine bir uygulama |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Thoughts for marketing application of thermal hotel manager: an application on Kırşehir |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk üniversitesi sosyal bilimler meslek yüksekokulu dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir HBV Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7586-4407 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
39378 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
17 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
57 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
86 |
tr_TR |