Termal otel yöneticilerinin pazarlama uygulamalarına yönelik düşünceleri: Kırşehir üzerine bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Belber, Burcu Gülsevil
dc.contributor.author Turan, Ayşegül
dc.date.accessioned 2021-06-25T12:45:47Z
dc.date.available 2021-06-25T12:45:47Z
dc.date.issued 2014-12
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/13822
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3167
dc.description.abstract Araştırma, termal otellerin geliştirilmesinde nitelikli yöneticilerin büyük görevler üstlendiği göz önüne alınarak, yöneticilerin “termal otellerdeki hizmet kalitesini arttırmaya”, “personel niteliklerini”, “sağlık imkânlarını” ve “tüketicilerde yeniden satın alma ve tavsiye etme davranışlarını” geliştirmeye yönelik düşünceleri ile bu düşüncelerin demografik özelliklerine ve hizmet yıllarına göre değişiklik gösterip göstermediğini tespit etmek üzere yapılmıştır. Termal otellerde çeşitli düzeyde çalışan yöneticilerin, anketlere verdikleri cevaplara frekans ve MANOVA analizleri uygulanmıştır. Yöneticilerin demografik özelliklerine ve hizmet yıllarına göre; “termal tesislerin hizmet kalitesini arttırmaya”, “personel niteliklerini”, “termal tesislerin sağlık imkânlarını” ve “tüketicilerin yeniden satın alma ve tavsiye etme davranışını geliştirmeye” yönelik düşüncelerinde farklılık olduğu tespit edilmiştir. Termal otel işletmelerindeki sorunları önem derecesine göre sıralamaları istenen yöneticilerin; “kurumsal reklamların yetersizliğini” “en önemli” sorun olarak gördükleri; termal otellerin tutundurulmasına yönelik kullanılması gereken araçlar içerisinde ise “en fazla önem verilen” aracın “basın, TV ve internet kullanımı” olduğunu ifade ettikleri tespit edilmiştir. Termal otellerin geliştirilmesi için uygulanacak stratejilerde, söz konusu araştırma sonuçlarının yol gösterici ipuçları vereceği düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Considering the major tasks undertaken by qualified managers in the development of thermal hotels, the research was conducted to determine the manager’s thoughts to “increase the service quality in the thermal hotels”, “improve to staff qualifications”, “the health facility”, and “again in consumer buying behavior and recommend” whether to show the change depend on demographic characteristics and their years of service. Frequency and MANOVA analyzes was performed with the manager’s that various level of working in the thermal hotels answer to the survey. It was detected the differences, depend on demographic characteristics and their years of service, “increase the service quality in the thermal hotels”, “improve to staff qualifications”, “the health facility”, and “again in consumer buying behavior and recommend”. It was detected that thermal hotel managers that demand to sort of thermal hotel problems by severity considered the most important issue to “lack of institutional advertisements”, the highest importance given tools are press, TV and internet in tools should be used for promotion of thermal hotels. It is believed the research results provide guidance tips about strategies to the development of thermal hotels. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk üniversitesi sosyal bilimler meslek yüksekokulu dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Termal otel tr_TR
dc.subject Pazarlama tr_TR
dc.subject Satın alma davranışı tr_TR
dc.subject Yönetici tr_TR
dc.subject Thermal hotel tr_TR
dc.subject Marketing tr_TR
dc.subject Purchasing behavior tr_TR
dc.subject Manager tr_TR
dc.title Termal otel yöneticilerinin pazarlama uygulamalarına yönelik düşünceleri: Kırşehir üzerine bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative Thoughts for marketing application of thermal hotel manager: an application on Kırşehir tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Selçuk üniversitesi sosyal bilimler meslek yüksekokulu dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir HBV Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7586-4407 tr_TR
dc.contributor.authorID 39378 tr_TR
dc.identifier.volume 17 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 57 tr_TR
dc.identifier.endpage 86 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster