dc.contributor.author |
Belber, Burcu Gülsevil |
|
dc.contributor.author |
Erdoğan, Yakup |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-25T12:45:14Z |
|
dc.date.available |
2021-06-25T12:45:14Z |
|
dc.date.issued |
2019-09-25 |
|
dc.identifier.citation |
Belber B.G.& Erdoğan Y. (2019),Çekirdek Kapadokya Bölgesinde Atlı Doğa Yürüyüşü Faaliyetlerine Katılan Turistik Tüketicilerin Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma, BMIJ, (2019), 7(4): 1155-1172. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://www.bmij.org/index.php/1/article/view/1146/1072 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3166 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, Çekirdek Kapadokya olarak adlandırılan Nevşehir’deki, atlı doğa yürüyüşü aktivitelerini gerçekleştiren işletmeleri ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin profilini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan anket, 21 soru ve 5’li Likert ölçekli 2 ifadeden oluşmuş, yüz yüze anket tekniğiyle uygulanmıştır. 203’ü yerli, 203’ü yabancı 406 turistle yapılan anketler, frekans dağılımları ile bağımsız örneklem t testinden faydalanılarak incelenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre yerli ve yabancı turistler arasındaki farklılıklar incelendiğinde; yerli turistlerden işçilerin, yabancı turistlerden memurların; yerli turistlerden 2000TL’den az ve 2000-3000TL gelire sahip olanların, yabancı turistlerden 2000-4000$ gelire sahip olanların; yerli turistlerden Ankara’dan gelenlerin, yabancı turistlerden Çin’den gelenlerin yoğunlukta olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, yerli turistlerin daha çok aileleriyle, bağımsız olarak; yabancı turistlerin ise arkadaşlarıyla birlikte, seyahat acentesiyle-bağımsız seyahat ettikleri belirlenmiştir. Yerli turistlerin atlı doğa yürüyüşü tesislerini çoğunlukla eğlence, yabancıların ise farklı biniş tarzlarını öğrenme amacıyla ziyaret ettikleri görülmüştür. Atlı doğa yürüyüşü tesislerini, yerli turistlerin geldikten sonra öğrendiği, yabancıların ise internetten öğrendiği görülmüştür. Söz konusu çalışmanın bulgu, yorum ve önerilerine uygun şekilde hizmetlerin hazırlanıp sunulması durumunda, belirtilen turist profilini tatmin edecek bir işletme ortamı oluşturulabilecektir. Bu sayede hem işletme imajının hem de kârlılığının olumlu yönde etkileneceği düşünülmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This research was carried out in order to determine the profile of the domestic and foreign tourists who visited the enterprises performing the equestrian trekking activities in called Core Cappadocia, Nevşehir. The questionnaire used in the study was composed of 21 questions and 2 expressions with a 5-point Likert scale and face to face survey technique was applied. The surveys of 203 domestic and 203 foreign total 406 tourists were analyzed using frequency distribution and independent sample t test. According to the findings of the study, when the differences between domestic and foreign tourists are examined; It was determined that workers from domestic tourists, officers of foreign tourists; domestic tourists those have less than 2000TL and 2000-3000TL income, foreign tourists who have 2000-4000 $ income; domestic tourists from Ankara, foreign tourists from China was found to be intensely existed. In addition, it was determined that domestic tourists travel more with families and independently; foreign tourists travel with friends and by travel agencies - independently. It has been seen that domestic tourists visit equestrian trekking facilities mostly for entertainment and foreigners visit for learning different equestrian styles. It has been seen that domestic tourists learned equestrian trekking enterprises after the arrival and foreigners learned from the internet. If the services are prepared and presented in accordance with the findings, comments and suggestions of the study, a business environment that can satisfy the mentioned tourist profile can be created. In this way, both the business image and profitability will be positively affected. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Business & management studies: an international journal |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.15295/bmij.v7i4.1146 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Turistik tüketici profili |
tr_TR |
dc.subject |
Kapadokya |
tr_TR |
dc.subject |
Atlı doğa yürüyüşü |
tr_TR |
dc.subject |
Touristic consumer profile |
tr_TR |
dc.subject |
Cappadocia |
tr_TR |
dc.subject |
Equestrian trekking activities |
tr_TR |
dc.title |
Çekirdek Kapadokya bölgesinde atlı doğa yürüyüşü faaliyetlerine katılan turistik tüketicilerin profilini belirlemeye yönelik bir çalışma |
tr_TR |
dc.title.alternative |
A study for determining the profile of touristic consumers who participate to equestrian trekking activities in core Cappadocia region |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Business & management studies: an international journal |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir HBV Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7586-4407 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-0234-8102 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
39378 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
7 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1155 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
1172 |
tr_TR |