Televizyon reklamlarına yönelik tüketicilerin etiksel algı farklılıkları: iki üniversite çalışanlarına yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çoban, Suzan
dc.contributor.author Belber, Burcu Gülsevil
dc.contributor.author Acar, Neşe
dc.contributor.author İri, Ruhan
dc.date.accessioned 2021-06-25T12:43:07Z
dc.date.available 2021-06-25T12:43:07Z
dc.date.issued 2015-06-13
dc.identifier.uri http://www.pazarlama.org.tr/upk-2015/konferans_dosyalari/bildiriler/83.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3161
dc.description.abstract Araştırmanın amacı; televizyon reklamlarında algılanan etiksel faktörleri belirlemek ve demografik özelliklerine göre katılımcıların etiksel faktörleri algılamalarında farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Bu amaçla, Nevşehir Hacı Bektaş Veli (HBV) ve Niğde Üniversitelerinde çalışan 460 personele yönelik bir araştırma yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 hazır paket programında değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde faktör analizi, manova analizi ve bazı tanımlayıcı istatistiklerden faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen başlıca bulgular şu şekilde sıralanabilir: Faktör analizine göre reklamda etik algılamalar ile ilgili erkek, kadın ve çocuk manipülasyonu, sosyal ve dil, aldatma ve yanıltma ve aşırı tüketim ve seçim hakkı faktörleri saptanmıştır. Gelir durumu ve çalıştıkları üniversite değişkenlerine göre katılımcıların algıladıkları etik faktörler farklılaşmaktadır. Kısaca, alt ve üst gelir grupları ve Nevşehir HBV üniversitesi çalışanları reklamlara çok daha eleştirel yaklaşmaktadırlar. Ayrıca reklam etiğiyle ilgili katılımcıların en çok algıladıkları sorun, reklamların çocuklara yönelik olumsuz etki oluşturmasıdır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of the study is to determine ethical factors perceived for the television advertisements and detect whether there is a difference among participants in terms of perceiving ethical factors. For this purpose, this study has been conducted with the participation of 460 staff working in Niğde and NevĢehir Hacı BektaĢ Veli University. The data obtained has been evaluated with the help of SPSS 22.0. Factor, Manova and some descriptive statistics were used while evaluating the data. The results obtained from the study can be written as follows: According to factor analysis, deceiving and misguiding, man, woman and child manipulation, social and language, overconsumption, right of choice factors were detected with regards to ethical perception for advertisement. Perceived ethical factors of the participants are different according to their income and workplace variables. In short, staff working in NevĢehir Hacı BektaĢ Veli University and the groups having low and high level of incomes is more critical of advertising. The most perceived issue by the participants with regards to advertisement ethics is that they have adverse effects on children. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Etik tr_TR
dc.subject Algı tr_TR
dc.subject Ethics tr_TR
dc.subject Perception tr_TR
dc.subject Television advertising tr_TR
dc.subject Ad message tr_TR
dc.subject Televizyon reklamı tr_TR
dc.subject Reklam mesajı tr_TR
dc.title Televizyon reklamlarına yönelik tüketicilerin etiksel algı farklılıkları: iki üniversite çalışanlarına yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Ethical perception differences of consumers towards television advertising: a study for two university employees tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 20. Ulusal pazarlama kongresi-pazarlamanın sosyal yönü: sosyal pazarlama tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir HBV Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0723-5895 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7586-4407 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9830-1463 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-5981-9673 tr_TR
dc.contributor.authorID 39378 tr_TR
dc.identifier.startpage 253 tr_TR
dc.identifier.endpage 263 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster