dc.contributor.author |
Çokal, Zeynep |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, İbrahim |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-25T08:07:53Z |
|
dc.date.available |
2021-06-25T08:07:53Z |
|
dc.date.issued |
2020-09-01 |
|
dc.identifier.citation |
ÇOKAL ZEYNEP, YILMAZ İBRAHİM (2020). Turist Rehberlerinin Etik Davranışlarının Destinasyon İmajına Etkisi: Kapadokya Örneği. Verimlilik Dergisi, 4, 135-174. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3115 |
|
dc.description.abstract |
Bir destinasyonu ziyaret eden turistin destinasyondan zihninde olumlu bir
imajla memnun ayrılması, destinasyonun rekabet üstünlüğü sağlamasında
önemli bir unsurdur. Turistlerin destinasyondan memnun ayrılmasını sağlayan
pek çok faktör vardır. Turist memnuniyetini etkileyen faktörlerden biri de
destinasyonda turistlere ziyaretleri sırasında eşlik eden turist rehberlerinin
hizmetleridir. Turist rehberlerinin tur süresince sergilemiş olduğu etik davranışlar,
turistlerin destinasyona karşı olumlu ya da olumsuz bir imaj oluşturmalarını
etkilemektedir. Çalışmanın amacı, turist rehberlerinin etik davranışlarının
destinasyon imajına etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla kuramsal bir model
oluşturulmuş ve araştırma hipotezleri geliştirilmiştir. Kapsamlı bir literatür
taraması sonucunda oluşturulan anket formu, Kapadokya’yı ziyaret eden yerli
ve yabancı 438 turiste uygulanmıştır. Araştırmada turistlerin sosyo-demografik
özelliklerinin ve ölçek maddelerinin değerlendirilmesine ilişkin Frekans
Dağılımı Analizi, ölçeğin maddelerini gruplandırmak için açıklayıcı Faktör
Analizi, ölçeklerin geçerliliğini ortaya koymak için Doğrulayıcı Faktör Analizi
ve etkiyi belirlemek için Regresyon Analizi gibi istatistiksel analiz yöntemleri
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda turist rehberlerinin etik davranışlarını
oluşturan “güvenilirlik”, “mesleki sorumluluk” ve “adil olma” boyutlarının,
destinasyonun “bilişsel imajına”, bununla birlikte “güvenilirlik” ve “adil olma”
boyutlarının da “duyuşsal imajına” anlamlı bir etkisi olduğu bulgusu elde
edilmiştir. Elde edilen bu bulgular doğrultusunda turist rehberinin güvenilir,
mesleki sorumluluk sahibi ve adil olmasının destinasyon imajını etkilediği
sonucuna ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Ensuring that a tourist leave the destination with a positive image in her/his mind
and as satisfied is an important factor for achieving competitive advantage.
There are many factors that make tourists leave satisfied with destinations.
One of these factors is the services of the tourist guides accompanying the
tourists during their visit to the destination. The ethical behaviour of tourist
guides during the tour affects tourists’ development of positive or negative
image perception of the destination. The aim of this study is to reveal the
effect of tourist guides’ ethical behaviour on destination image. With this end
in view, a theoretical model has been created and research hypotheses have
been developed. The questionnaire form, which was developed as a result of
a comprehensive literature review, was applied to 438 domestic and foreign
tourists visiting Cappadocia. In this research, statistical analysis methods such
as frequency distribution analysis for the assessment of the tourists’ sociodemographic characteristics and scale items, explanatory factor analysis for
grouping the items of the scale, confirmatory factor analysis for determining
the validity of the scales, regression analysis to determine the effect were used.
In the results of the study, it was concluded that the “reliability”, “professional
responsibility” and “fairness” dimensions that constitute the ethical behaviour
of the tourist guides had a significant effect on “cognitive image” and however,
“reliability” and “fairness” dimensions had a significant effect on “affective
image” of the destination. Finally, based on the findings, it is concluded that
the tourist guide being reliable, professionally responsible and fair affects the
destination image. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Kapadokya |
tr_TR |
dc.subject |
Turist rehberi |
tr_TR |
dc.subject |
Etik davranış |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasyon imajı |
tr_TR |
dc.subject |
Tourist guide |
tr_TR |
dc.subject |
Ethic behaviour |
tr_TR |
dc.subject |
Destination image |
tr_TR |
dc.subject |
Cappadocia |
tr_TR |
dc.title |
Turist rehberlerinin etik davranışlarının destinasyon imajına etkisi: Kapadokya örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of ethical behaviors of tourist guides on destination image: Case of Cappadocia |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Verimlilik Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
25446 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
135 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
174 |
tr_TR |