dc.contributor.author |
Çokal, Zeynep |
|
dc.contributor.author |
Aslan, Zeynep |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-25T07:58:13Z |
|
dc.date.available |
2021-06-25T07:58:13Z |
|
dc.date.issued |
2016-03-30 |
|
dc.identifier.citation |
ASLAN ZEYNEP, ÇOKAL ZEYNEP (2016). Profesyonel Turist Rehberinin Kültürel Değerlere Katkısına İlişkin Turist Algılamaları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(1), 53-69., Doi: 10.21325/jotags.2016.6 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3113 |
|
dc.description.abstract |
Turistik ürün çeşitlendirmesi kapsamında birçok turizm türü bulunmaktadır. Kültür turizmi bu
çeşitlilik kapsamında ilk sıralarda yer alan ve ikamesi olmayan bir turizm türüdür. Kültür
turizmine katılan turistlerin temel motivasyon kaynağı ise kültürel değerler ve kültürel mirastır.
Bu nedenle kültür turizminin temel çekiciliği olan kültürel değerlerin korunması ve
sürdürülebilirliği büyük öneme sahiptir. Kültürel değerlere bu katkıyı yapacak olan kişilerden
birisi de profesyonel turist rehberleridir. Turist rehberleri ülkelerinin kültür elçisi olmasının
yanı sıra, turistlere aktardıkları kültürel değerlere karşı da sorumluluk taşımaktadır. Buradan
hareketle gerçekleştirilen bu çalışmada profesyonel turist rehberinin kültürel değerlere ne
şekilde katkısının olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda Kapadokya Bölgesi’ni
ziyaret eden yerli ve yabancı 408 turiste anket uygulanmıştır. Araştırma kapsamında elde
edilen veriler istatistiki yöntemlerle analiz edilmiştir. Yapılan bu analizler yardımıyla turist
rehberinin kültürel değerlere nasıl katkı yaptığı ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda
bir kültür elçisi olarak profesyonel turist rehberinin kültürel değerlerin korunmasına, tanıtımına
ve kültürler arası etkileşime katkı yaptığı bulgusuna ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
There are many tourism products in the scope of tourism product diversification. Cultural
tourism is one of the primary products among these and also a non-replaceable tourism
product. The basic sources of motivation for tourists who participate in cultural tourism
are cultural values and cultural heritage. For this reason, the preservation and
sustainability of cultural values which are the main attraction of cultural tourism are of
great importance. Professional tourist guides are among those who are expected to make
this contribution to cultural values. Besides being cultural ambassadors of their countries,
tourist guides also have the responsibility for the cultural values they convey to tourists.
With this study which has been carried out with this point of view, it is aimed to determine
how the professional tourist guide contributes to cultural values. Questionnaires were
applied to 408 domestic and foreign tourists who visited Cappadocia region. Data
collected through survey were analyzed with statistical methods. Through these analyses,
it was aimed to evaluate how the tourist guide contributed the cultural values. In the scope
of this research, it was determined that the professional tourist guide contributed to
intercultural interaction and the preservation and promotion of cultural values as a cultural
ambassador. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Profesyonel turist rehberi |
tr_TR |
dc.subject |
Kültür elçisi |
tr_TR |
dc.subject |
Kültürel değerler |
tr_TR |
dc.subject |
Professional tourist guide |
tr_TR |
dc.subject |
Cultural ambassador |
tr_TR |
dc.subject |
Cultural values |
tr_TR |
dc.title |
Profesyonel turist rehberinin kültürel değerlere katkısına ilişkin turist algılamaları |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Tourists’ perception of professional tourist guide’s contribution to cultural values |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Journal of Tourism and Gastronomy Studies |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
25446 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
53 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
69 |
tr_TR |