Gün geçtikçe artan rekabet ortamında geleneksel pazarlama yöntemleri yetersiz
kalmaktadır. Artık tüketici çok fazla ürüne, bilgiye hızlı bir şekilde ulaşabilmektedir. Bu
nedenle tüketicinin karar verirken neyi önemsediği, neyi dikkate aldığının derinlemesine
incelenmesi gerekmektedir. İşletmeler için geleneksel pazarlama yöntemleri hem var olan
müşteriyi elde tutmak hem de yeni müşteriler kazanmak için artık yetersiz kalmaktadır. Bu
yetersizliğin farkında olan pazarlama araştırmacıları yeni pazarlama anlayışları
geliştirmektedir. Tüm bunlar yeni bir yapı ve düşünce olan güncel pazarlama anlayışlarını
ortaya çıkarmıştır. Bu amaçla bu çalışmada geleneksel pazarlama ve satış anlayışından
farklı olarak son yıllarda üzerinde çalışılmaya başlanan yeni pazarlama yöntemlerinden
olan olan gerilla pazarlama, girişimsel pazarlama, toplumsal pazarlama ve içerik
pazarlaması ve bu pazarlama yöntemlerinin turizmde uygulanabilirliği kavramsal çerçevede
ele alınmıştır. Çalışma sonucunda farklı yeni pazarlama yöntemlerinin turizmde
uygulanabildiği özellikle farklı ülkelerde buna yönelik örnekler olduğu ortaya çıkmıştır. Bu
örneklerin Türkiye’de de uygulanabileceği ve turizmde kullanım için uygun olduğu sonucuna
varılmıştır.
Traditional marketing methods are inadequate in the increasingly competitive environment.
Now the consumer is able to access the information quickly, with so many products.
Therefore, the consumer's deciding what he cares about, consider what that should be studied
in depth. Traditional marketing methods for businesses are no longer sufficient for both
retaining existing customers and acquiring new customers. Marketing researchers who are
aware of this inadequacy are developing new marketing insights. All of this reveals current
marketing insights, a new structure and thought. For this purpose, in this study, some of the
new marketing methods which have been started to be studied over the recent years are
discussed, which are different from traditional marketing and sales understanding. In this
study, the applicability of guerrilla marketing, initiative marketing, social marketing and
content marketing, which are marketing approaches, in tourism is discussed in conceptual
framework. As a result, it has emerged that different new marketing approaches can be
applied in tourism, especially in different countries. Examples of this can be implemented in
Turkey has been concluded and is suitable for use in tourism.