Turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin duygusal zekâ düzeyleri ile meslek seçimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Büyükkuru, Meral
dc.contributor.author Çokal, Zeynep
dc.date.accessioned 2021-06-25T07:44:36Z
dc.date.available 2021-06-25T07:44:36Z
dc.date.issued 2018-07-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3110
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı turizm rehberliği eğitimi alan öğ-rencilerin duygusal zekâları ile meslek seçimi arasındaki ilişki-nin değerlendirilmesidir. Bu amaçla öğrencilere Goleman’ın ge-liştirmiş olduğu duygusal zekâ ölçeği ile Sarıkaya ve Khorshid tarafından hazırlanan meslek seçimi ölçeği uygulanmıştır. Duygusal zeka ve meslek seçimi arasındaki ilişkiyi ortaya koy-mak amacıyla korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Ay-rıca elde edilen veriler, frekans analizi, güvenirlik analizi, arit-metik ortalama ve standart sapma değerlerinin analizi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak değerlendirilmiş-tir. Duygusal zekâ ile meslek seçimi arasındaki ilişkinin önemi değerlendirildiğinde bu çalışmanın turist rehberliği mesleğini seçmek isteyen ve turist rehberliği eğitimi alan bireyler açısın-dan yararlı olacağı düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the relationship between career choice and emotional intelligence of the tourism guiding students. For this purpose, the emotional intelligence scale prepared by Goleman and the career choice measure developed by Sarıkaya and Khorshid were applied to students. To reveal the relationship between emotional intelligence and career choice, correlation and regression analysis were made. Also, the data collected from surveys were evaluated using frequency statistics, reliability statistics, descriptive statistics (means and standard deviations) and one-way analysis of variance (ANOVA). When evaluating the importance of the relationship between emotional intelligence and occupational choice, this research is thought to be useful for people who want to choose tourist guiding as a profession and who are trained in a professional tourist guide. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Turist rehberliği tr_TR
dc.subject Duygusal zeka tr_TR
dc.subject Meslek seçimi tr_TR
dc.subject Ölçek tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Tourist guide tr_TR
dc.subject Emotional intelligence tr_TR
dc.subject Career choice tr_TR
dc.subject Measure tr_TR
dc.title Turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin duygusal zekâ düzeyleri ile meslek seçimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative A research on the relation between emotional intelligence and career choice of the students training professional tour guide tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 25446 tr_TR
dc.identifier.volume 15 tr_TR
dc.identifier.startpage 443 tr_TR
dc.identifier.endpage 474 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster