Turist rehberlerinin performansına ve etik davranışlarına yönelik turist algılarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çokal, Zeynep
dc.date.accessioned 2021-06-25T07:40:53Z
dc.date.available 2021-06-25T07:40:53Z
dc.date.issued 2019-12-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3109
dc.description.abstract Turist rehberleri turistlerle birebir iletişim halinde olan ve turizmin ön saflarında hizmet veren turizm çalışanlarıdır. Bu çalışmanın amacı, turist rehberlerinin performansının ve etik davranışlarının turistler tarafından nasıl algılandığını ortaya koymak ve bu algılamanın turistlerin demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Kapsamlı bir literatür taraması sonucunda oluşturulan anket formu, Nevşehir ilini ziyaret eden yerli ve yabancı 438 turiste uygulanmıştır. Araştırmada turistlerin sosyo-demografik özelliklerinin değerlendirilmesine ilişkin frekans dağılımı analizi, açıklayıcı faktör analizi, T testi ve Anova ve Tukey çoklu karşılaştırma testi gibi istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda turistlerin cinsiyetine göre yalnızca güvenilirlik boyutunda, eğitim durumuna göre güvenilirlik ve adil olma boyutunda, milliyete göre yetenek boyutunda, turun süresine göre ise yine güvenilirlik ve adil olma boyutlarında algıların farklılaştığı sonucu elde edilmiştir. Bununla birlikte turistlerin yaşının ve ziyaret sayısının ise algılarını farklılaştırmadığı ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Tourist guides are tourist employees who are in direct contact with tourists and at the forefront of tourism. The aim of this study is to determine how tourists' performance and ethical behavior are perceived by tourists and to determine whether this perception differs according to the demographic characteristics of tourists. The questionnaire form, which was developed as a result of a comprehensive literature review, was applied to 438 domestic and foreign tourists visiting Nevsehir province. In this research, statistical analysis methods such as frequency distribution analysis, explanatory factor analysis, T test,Anova and Tukey multiple comparison test for the assessment of the tourists’ socio-demographic characteristics, were used. In the results of the study, it was concluded that perceptions differed according to the gender of the tourists, in the dimension of reliability and fairness according to the educational status, in the dimension of talent according to nationality and in the dimensions of reliability and fairness according to the duration of the tour. At the same time ıt was found that the age of tourists and the number of visits did not differentiate their perceptions. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof https://doi.org/10.11616/basbed.v19i51339.571101 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Performans tr_TR
dc.subject Algı tr_TR
dc.subject Turist tr_TR
dc.subject Etik davranış tr_TR
dc.subject Turist rehberi tr_TR
dc.subject Tourist guide tr_TR
dc.subject Performance tr_TR
dc.subject Ethic behavior tr_TR
dc.subject Perception tr_TR
dc.subject Tourist tr_TR
dc.title Turist rehberlerinin performansına ve etik davranışlarına yönelik turist algılarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of the tourist perceptions for performance and ethical behaviors of tourist guides tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 25446 tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 1143 tr_TR
dc.identifier.endpage 1168 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster