Bu çalışmanın amacı, turist rehberlerinin işe adanmışlık düzeylerini demografikler
üzerinden belirlemektir. Araştırmada kullanılan veriler, Nevşehir Rehberler
Odası’na (NERO) bağlı olarak çalışan 149 turist rehberine anket uygulanması ile
elde edilmiştir. Verilerin analizi için t testi ve ANOVA analizi gibi istatistiksel
analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, turist rehberlerinin
yalnızca çalışma şekli (bağımsız veya acentaya bağlı) değişkeni itibariyle işe
adanmışık düzeyleri anlamlı farklılık göstermektedir. Çalışmaya dair bulguların,
özellikle turizm yazınında sınırlı sayıda araştırma yapılmış olması nedeniyle literatüre
ve sektöre katkı sağlaması beklenmektedir.
Anahtar Kelimeler: Turist rehberliği, işe adanmışlık, Nevşehir,
The purpose of this study is to determine the level of work engagement of the
tourist guides through demographics. The data used in the research was obtained by conducting a survey to 149 tourist guides working under the Nevşehir
Chamber of Tour Guides (NERO). Statistical analysis methods such as t test and
ANOVA analysis were used for the analysis of the data. According to the results
of the research, the levels of tourist guides engagement to work differ significantly only by the way of working (freelance or agency employee). The findings
of the study are expected to contribute to the literature and the sector, since limited research has been done, especially in the tourism literature.