dc.contributor.author |
Belber, Burcu Gülsevil |
|
dc.contributor.author |
Gümüş, Gökhan |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-24T10:49:54Z |
|
dc.date.available |
2021-06-24T10:49:54Z |
|
dc.date.issued |
2019-09-29 |
|
dc.identifier.uri |
https://www.futourismcongress.com/ftp/dosyalar/bildiri-kitabi-2019.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3056 |
|
dc.description.abstract |
Kapadokya’nın diğer turizm merkezlerinden farklı olarak sunduğu balon, kültür, ekoturizm ve inanç turizmi gibi alternatif turizm çeşitleri, bölgeyi çekici bir destinasyon haline getirmektedir. Kapadokya, 7000 yıl öncesine dayanan tarihiyle ve farklı medeniyetlere ev sahipliği yapmasıyla önemli bir kültür ve inanç merkezi haline gelmiştir. İnanç turizmi kapsamında en yoğun talep alan kısmın, Çekirdek Kapadokya şeklinde adlandırılan Nevşehir ili ve ilçeleri olmasından dolayı, çalışmanın uygulama alanı olarak söz konusu yerler seçilmiştir. Araştırmanın amacı; turistik ürün çeşitlendirmesi kapsamında, Kapadokya bölgesindeki inanç turizmi kaynaklarını değerlendirmek ve bu bölgenin hak ettiği talebe ulaşabilmesi için önerilerde bulunmaktır. Bu amaç çerçevesinde, Kapadokya’yı 2018 yılında ziyaret eden, rastlantısal olarak seçilen 198 yabancı, 163 yerli turiste soru formu uygulanmış, Kapadokya’nın inanç turizmi kaynaklarını değerlendirmeleri sağlanmıştır. Veriler üzerinde ANOVA ve T-Testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; ziyaretçilerin çoğunluğunu kadınların, bekârların, orta yaş grubunun, işçi ve memur
sınıfının, İslamiyet ve Hıristiyanlık inancına sahip olanların, yerlilerde İstanbul’dan gelenlerin, yabancılarda İtalya’dan gelenlerin oluşturduğu görülmüştür. Ziyaretçilerin, ziyaretlerinden memnun kaldıkları ve memleketlerine döndüklerinde çevresindekilere
tavsiye etme niyetinde oldukları tespit edilmiş, Kapadokya’da en çok Kurşunlu Camii ve Karanlık Kilise’nin ziyaret edildiği görülmüştür. Bölgenin zengin bir inanç turizmi potansiyelinin olduğu, inanç turizmine yönelik alanların tarihi ve kültürel özellikler
taşıdığı, Kapadokya halkının başka kültürden insanlara olumlu bir tutum sergilediği tespit edilmiştir |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Cappadocia region offers alternative tourism types such as balloon tourism, cultural tourism, ecotourism and faith tourism which makes it a more attractive destination than other tourism centers. Therefore, national and international promotion of Cappadocia is
gaining importance. Cappadocia, dating back 7000 years, hosting different civilizations and having a rich history, has become a religious and culture center. The core of Cappadocia, Nevsehir province and its districts, were selected as the application area of
this study as the region receives the most demands for religious tourism. The aim of the study in this context is to evaluate the sources of religious tourism in the Cappadocia region in the scope of touristic product diversification and to make suggestions to
reach the level of demand the region deserves. For this purpose, randomly selected 198 foreign and 163 local tourists visiting Cappadocia in 2018 were surveyed and Cappadocia’s religious tourism sources for visitors were evaluated. One-Way Anova
Analysis and independent samples t-test were applied on research data. The analyses showed that majority of the visitors coming to Cappadocia were women, single, middle-aged group, employees and officers, majority of them were Muslims and Christians, and
majority of them came from Istanbul and Italy. The study found out that visitors were satisfied with their visits and they intended to advise others to visit Cappadocia. The results displayed the most visited places were the Kursunlu Mosque and Dark Church. The study revealed that the region had rich potential for religious tourism and it had historical and cultural characteristics for religious tourism and local people had a positive attitude towards people from other cultures. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Turistik ürün çeşitlendirmesi |
tr_TR |
dc.subject |
Alternatif turizm |
tr_TR |
dc.subject |
İnanç |
tr_TR |
dc.subject |
İnanç turizmi |
tr_TR |
dc.subject |
Kapadokya |
tr_TR |
dc.subject |
Touristic product diversification |
tr_TR |
dc.subject |
Alternative tourism |
tr_TR |
dc.subject |
Religious |
tr_TR |
dc.subject |
Religious tourism |
tr_TR |
dc.subject |
Cappadocia |
tr_TR |
dc.title |
Turistik ürün çeşitlendirmesi Kapadokya bölgesindeki inanç turizmi kaynaklarının değerlendirilmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Touristic product diversification: evaluation of religious tourism resources in Cappadocia region |
tr_TR |
dc.type |
conferenceObject |
tr_TR |
dc.relation.journal |
The third international congress on future of tourism: innovation, entrepreneurship and sustainability (futourism 2019) |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7586-4407 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-0844-8718 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
39378 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
582 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
594 |
tr_TR |