Turistik ürün çeşitlendirmesi Kapadokya bölgesindeki inanç turizmi kaynaklarının değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Belber, Burcu Gülsevil
dc.contributor.author Gümüş, Gökhan
dc.date.accessioned 2021-06-24T10:49:54Z
dc.date.available 2021-06-24T10:49:54Z
dc.date.issued 2019-09-29
dc.identifier.uri https://www.futourismcongress.com/ftp/dosyalar/bildiri-kitabi-2019.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3056
dc.description.abstract Kapadokya’nın diğer turizm merkezlerinden farklı olarak sunduğu balon, kültür, ekoturizm ve inanç turizmi gibi alternatif turizm çeşitleri, bölgeyi çekici bir destinasyon haline getirmektedir. Kapadokya, 7000 yıl öncesine dayanan tarihiyle ve farklı medeniyetlere ev sahipliği yapmasıyla önemli bir kültür ve inanç merkezi haline gelmiştir. İnanç turizmi kapsamında en yoğun talep alan kısmın, Çekirdek Kapadokya şeklinde adlandırılan Nevşehir ili ve ilçeleri olmasından dolayı, çalışmanın uygulama alanı olarak söz konusu yerler seçilmiştir. Araştırmanın amacı; turistik ürün çeşitlendirmesi kapsamında, Kapadokya bölgesindeki inanç turizmi kaynaklarını değerlendirmek ve bu bölgenin hak ettiği talebe ulaşabilmesi için önerilerde bulunmaktır. Bu amaç çerçevesinde, Kapadokya’yı 2018 yılında ziyaret eden, rastlantısal olarak seçilen 198 yabancı, 163 yerli turiste soru formu uygulanmış, Kapadokya’nın inanç turizmi kaynaklarını değerlendirmeleri sağlanmıştır. Veriler üzerinde ANOVA ve T-Testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; ziyaretçilerin çoğunluğunu kadınların, bekârların, orta yaş grubunun, işçi ve memur sınıfının, İslamiyet ve Hıristiyanlık inancına sahip olanların, yerlilerde İstanbul’dan gelenlerin, yabancılarda İtalya’dan gelenlerin oluşturduğu görülmüştür. Ziyaretçilerin, ziyaretlerinden memnun kaldıkları ve memleketlerine döndüklerinde çevresindekilere tavsiye etme niyetinde oldukları tespit edilmiş, Kapadokya’da en çok Kurşunlu Camii ve Karanlık Kilise’nin ziyaret edildiği görülmüştür. Bölgenin zengin bir inanç turizmi potansiyelinin olduğu, inanç turizmine yönelik alanların tarihi ve kültürel özellikler taşıdığı, Kapadokya halkının başka kültürden insanlara olumlu bir tutum sergilediği tespit edilmiştir tr_TR
dc.description.abstract Cappadocia region offers alternative tourism types such as balloon tourism, cultural tourism, ecotourism and faith tourism which makes it a more attractive destination than other tourism centers. Therefore, national and international promotion of Cappadocia is gaining importance. Cappadocia, dating back 7000 years, hosting different civilizations and having a rich history, has become a religious and culture center. The core of Cappadocia, Nevsehir province and its districts, were selected as the application area of this study as the region receives the most demands for religious tourism. The aim of the study in this context is to evaluate the sources of religious tourism in the Cappadocia region in the scope of touristic product diversification and to make suggestions to reach the level of demand the region deserves. For this purpose, randomly selected 198 foreign and 163 local tourists visiting Cappadocia in 2018 were surveyed and Cappadocia’s religious tourism sources for visitors were evaluated. One-Way Anova Analysis and independent samples t-test were applied on research data. The analyses showed that majority of the visitors coming to Cappadocia were women, single, middle-aged group, employees and officers, majority of them were Muslims and Christians, and majority of them came from Istanbul and Italy. The study found out that visitors were satisfied with their visits and they intended to advise others to visit Cappadocia. The results displayed the most visited places were the Kursunlu Mosque and Dark Church. The study revealed that the region had rich potential for religious tourism and it had historical and cultural characteristics for religious tourism and local people had a positive attitude towards people from other cultures. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turistik ürün çeşitlendirmesi tr_TR
dc.subject Alternatif turizm tr_TR
dc.subject İnanç tr_TR
dc.subject İnanç turizmi tr_TR
dc.subject Kapadokya tr_TR
dc.subject Touristic product diversification tr_TR
dc.subject Alternative tourism tr_TR
dc.subject Religious tr_TR
dc.subject Religious tourism tr_TR
dc.subject Cappadocia tr_TR
dc.title Turistik ürün çeşitlendirmesi Kapadokya bölgesindeki inanç turizmi kaynaklarının değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Touristic product diversification: evaluation of religious tourism resources in Cappadocia region tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal The third international congress on future of tourism: innovation, entrepreneurship and sustainability (futourism 2019) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7586-4407 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-0844-8718 tr_TR
dc.contributor.authorID 39378 tr_TR
dc.identifier.startpage 582 tr_TR
dc.identifier.endpage 594 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster