Butik oteller, son yıllarda küçük fakat samimi atmosferi, özgün tasarımı,
farklı mimarisi, yüksek kalitede kişiye özel hizmetleriyle; özellikle üst düzey gelir
grubundan turistlerin daha özgün mekanlarda konaklama isteklerine cevap veren
konaklama işletmeleri olarak dikkatleri çekmektedirler. Bu çalışmanın amacı,
Nevşehir Bölgesi’nde butik otel tarzı işletmelerde çalışanların butik otel kavram,
özellik ve hizmet algılamalarını değerlendirmek ve çalışanların demografik
özelliklerine göre bu algılamalarda fark olup olmadığını belirlemektir. Bu amaçla
üç bölümden oluşan bir anket geliştirilmiş ve anket butik otel tarazı işletmelerde
çalışanlara uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, çalışanların butik otel özellik
ve hizmetleri ile ilgili algılamalarının yüksek olduğu, butik otel kavramı ile ilgili
algılamalarının ise nispeten düşük olduğu bulunmuştur. Algılamaların cinsiyet,
yaş, eğitim durumu, sektörde çalışma yılı ve turizm eğitimi alma gibi özelliklere
göre farklılaşmadığı; ancak, yönetici ve işgörenlerin butik otel kavram, özellik ve
hizmetlerini algılamaların farklılaştığı tespit edilmiştir.
With their warm atmospheres, authentic designs, unusual artitecture, and high-quality private services, boutique hotels are popular as accommodation facilities meeting the demands of tourists-especially in the upper income class-who would like to stay in authentic hotels. The aim of this study is to assess the butique hotel concept, qualification and service perception of employees in the butique-style hotels in Nevşehir, and to determine whether there is difference in these perceptions according to their demographic characteristics. A questionnaire composed of three parts is developed and conducted on the employees in butique-style accommodations businesses. In thisstudy, it isfound out that although the perceptions of the employees about the services and qualification of butique hotels are quite high, their perceptions about the concept of butique hotel are rather low. Perceptions do not differ in gender, age, level of education, service period and tourism education; however, they differ in the perceptions of executives and workers’ butique hotel concept, qualification and services.