dc.contributor.author |
Özşahin Koç, Filiz |
|
dc.contributor.author |
Özkan, Azzem |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-24T10:15:20Z |
|
dc.date.available |
2021-06-24T10:15:20Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-01 |
|
dc.identifier.citation |
APA |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1302-258X |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3039 |
|
dc.description.abstract |
Kurumsal yönetim ilkelerinden şeffaflığın gereği olarak işletmelerin ticari
sır niteliğindeki ve henüz kamuya açıklanmamış bilgileri hariç, işletmeyle
ilgili finansal ve finansal olmayan bilgilerini zamanında, doğru, eksiksiz,
anlaşılabilir, yorumlanabilir ve düşük maliyetle kolay erişilebilir bir şekilde
kamuya duyurmaları gerekmektedir. Bu kapsamda işletmelerin geçmiş dönem
performansı ile birlikte geleceğe yönelik amaçları ve karşılaşacağı önemli
risklerin yatırımcılara duyurulması yararlı olacaktır. Bu çalışmada şeffaflık
ilkesinin gereği olarak risk açıklama kavramsal olarak incelenmiş ve gönüllü
risk açıklamayı benimseyen İngiltere’deki düzenlemeler ele alınmıştır.
Yapılan araştırmalarda işletmelerin risk açıklamalarında sürekli gelişme
olduğu görülmüştür. Konuyla ilgili olarak Türkiye’de risk açıklama ve
raporlamaya yönelik yasal düzenleme mevcut değildir. Buna ilişkin yasal
düzenleme yapılması yararlı olacaktır. Bu düzenleme (Türkiye’nin sosyo kültürel yapısı bir bütün olarak ele alındığında) ile risk açıklamanın zorunlu
olmasının daha uygun olacağı düşünülmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
As a requirement of transparency of corporate governance principles,
except trade secrets and non-public information companies must declare
financial and non-financial information accurate, complete, understandable,
interpretable and at low cost on time. In this context, it would be useful to
declare the past performance of the company with future objectives and
significant risks to investors. This study examined the risk of conceptual
clarification as required by the principles of transparency and voluntary risk
disclosure the regulations adopted in the UK. In surveys there has been
continuous improvement in risk disclosure. In Turkey, there is no legislative
amendment for risk disclosure and reporting the issue. In this regard a
legislative amendment would be helpful. This arrangement (as Turkey's socio cultural structure, taken as a whole) mandatory risk disclosure would be more
appropriate. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Muhasebe bilim dünyası dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Kurumsal Yönetim |
tr_TR |
dc.subject |
Şeffaflık |
tr_TR |
dc.subject |
Risk Açıklama |
tr_TR |
dc.subject |
Gönüllü Açıklama |
tr_TR |
dc.subject |
Corporate Governance |
tr_TR |
dc.subject |
Transparency |
tr_TR |
dc.subject |
Risk Disclosure |
tr_TR |
dc.subject |
Voluntary Disclosure |
tr_TR |
dc.title |
Şeffaflık ilkesinin gereği olarak gönüllü risk açıklama: İngiltere örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Voluntary risk disclosure as a requirement of transparency principle: the case of England |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Muhasebe bilim dünyası dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehr Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
43204 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-0211-869X |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-5901-3314 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
18 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
Özel sayı-1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
157 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
175 |
tr_TR |