dc.contributor.author |
Kızılboğa Özaslan, Rüveyda |
|
dc.contributor.author |
Özşahin Koç, Filiz |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-24T10:13:54Z |
|
dc.date.available |
2021-06-24T10:13:54Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-25 |
|
dc.identifier.citation |
Kaynakça gösteriminde APA6 (American Psychological Association) Formatı; kullanılmalıdır. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1308-4216 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3033 |
|
dc.description.abstract |
İtibar, kazanımı yıllar alabilen; ancak kaybı beş dakika gibi kısa bir sürede gerçekleşebilen kurumun maddi olmayan bir değeridir. Kurumsal risk yönetim sisteminin önem kazanması ile birlikte itibar riskinin nasıl yönetileceği ve kurumsal itibarın sürdürülebilirliğinin nasıl sağlanacağı konusu da hem özel sektör hem de kamu kurumları için önemli hale gelmiştir. Bu nedenle çalışmada itibar kavramı, itibar riski ve bu riskin yönetimi konusunda bilgi verilmektedir. Amaç, iyi bir itibarın kuruma sağladığı faydaları ortaya koymak ve itibar kaybı durumunda kurumu bekleyen olumsuzluklar hakkında açıklamalarda bulunmaktadır. Çalışmada, kurumların hem iç hem de dış paydaşlarınca itibarın önemli kabul edildiği ve etkin yönetilmemesi durumunda kurumun varlığının sona ermesine dahi neden olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma bu alandaki yerli ve yabancı literatür dikkate alınarak hazırlanmıştır. Bu alanda yerli literatürdeki çalışmaların azlığı dikkate alındığında çalışmanın hem literatüre hem de okuyucuya fayda sağlayacağı düşünülmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Reputation is an intangible value and it takes so many years to build a reputation and five minutes to ruin it. Along with the increasing importance of enterprise risk management system, how to manage reputation system and how to ensure the sustainability of corporate reputation has become the important to both private sector and public institutions. For this reason, information about concept of reputation, reputation risk and management of reputation risk is given in this study. The aim of this study, to reveals the benefits of a good reputation to the institutions and give explanations about problems that the institutions faced in the case of loss of reputation. In this study, it was concluded that reputation has been accepted important to both internal and external shareholder and if not managed effectively it may cause even to the end of the institution’s assets. The study was prepared by taking into account local and foreign literature. While to consider the lack of study about this subject in local literature, it was thought that the study will be useful to both literature and reader. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Niğde üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Risk |
tr_TR |
dc.subject |
itibar |
tr_TR |
dc.subject |
itibar riski |
tr_TR |
dc.subject |
itibar riski yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
reputation |
tr_TR |
dc.subject |
reputation risk |
tr_TR |
dc.subject |
reputation risk management |
tr_TR |
dc.title |
Kurumun sürdürülebilirliğinde itibar riski yönetiminin yeri ve önemi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The importance of reputation risk management for institutional sustainability |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Niğde üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-7468-0844 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-0211-869X |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
43204 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
273 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
283 |
tr_TR |