Özet:
Bu araştırmanın amacı tanıtım faaliyetlerinin destinasyon seçimine olan etkisinin
ne düzeyde olduğunu tespit etmek ve Kapadokya Bölgesini ziyaret eden Japon
turistlerin gerçekleştirilen tanıtım faaliyetlerinden hangi düzeyde etkilendiklerini
saptamaktır. Araştırmanın evreni Nevşehir sınırları içerisine turistik ziyaret amacıyla
gelen Japon turistlerdir. Örneklem ise Nevşehir il merkezi ve bazı ilçelerinde konaklama
yapan Japon turistlerdir. Araştırmada veri toplama tekniği olarak anket tekniği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS bilgisayar paket programı kullanılmıştır.
Yapılan çalışma sonucunda elde edilen verilere göre; Kapadokya Bölgesine gelen Japon
turistlerin yapılan tanıtım faaliyetlerin belirli düzeyde etkilendiği ortaya çıkmıştır.
Sonuç olarak tanıtım faaliyetlerinin destinasyon üzerinde önemli etkilerinin olduğu
belirlenmiştir. Tanıtım faaliyetlerine verilen önem arttıkça destinasyonların
bilinirliğinin artırılabileceği ve destinasyonların daha fazla turist tarafından ziyaret
edilerek turizmin olumlu yönde gelişmesine katkı sağlanabileceği belirlenmiştir