dc.contributor.author |
Keskin, Emrah |
|
dc.contributor.author |
Ardıç Yetiş, Şule |
|
dc.contributor.author |
Yorgancı, Bülent |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-23T10:27:46Z |
|
dc.date.available |
2021-06-23T10:27:46Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1185266 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2976 |
|
dc.description.abstract |
Gastronomi turizmine yönelik seyahatlerin popüler olması bölge rehberlerinin de kendilerini
gastronomi konusunda geliştirmelerini zorunlu kılmaktadır. Turist rehberlerinin gastronomiye
yönelik bilgi ve algılarının artırılması, bölgenin yeme-içme kültürünün tavsiye edilmesine de katkı
sağlar. Bölgelerin gastronomik değerlerinin tanıtımı açısından önemli bir fonksiyona sahip olan
turist rehberlerinin gastronomi bilgisi ve gastronomiye yönelik algılarının, tavsiye niyeti ile olan
ilişkisini ölçmeyi amaçlayan bu çalışma Nevşehir Rehberler Odası’na (Nero) kayıtlı olan
rehberlerden elde edilen 211 anket verisinin analiziyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada analizler
SPSS ve AMOS programları kullanılarak güvenirlik, faktör ve korelasyon analizleri yapılmıştır.
Araştırma sonucunda, turist rehberlerinin gastronomi bilgisi ve gastronomi algısının tavsiye niyeti
üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The popularity of travels related to gastronomy tourism necessitates regional guides to develop
themselves in gastronomy. Increasing the knowledge and perceptions of tourist guides towards
gastronomy also contributes to the recommendation of the region's food and drink culture. This
study, which aims to measure the relationship between tourist guides, who have an important
function in terms of promoting the gastronomic values of the regions, and their perception of
gastronomy, with the intention to recommend, was carried out by the analysis of 211 survey data
obtained from the guides registered with Nevsehir Chamber of Guides (NERO). Research
analysis were done using reliability, factor and correlation analysis by SPSS and Amos
programs. As a result of the research it has been determined that tourist guides have an
influence on gastronomic knowledge and on the recommendation of the perception of
gastronomy. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Gastronomi |
tr_TR |
dc.subject |
Gastronomi bilgisi |
tr_TR |
dc.subject |
Gastronomi algısı |
tr_TR |
dc.subject |
Tavsiye niyeti |
tr_TR |
dc.subject |
Turist rehberi |
tr_TR |
dc.subject |
Gastronomy |
tr_TR |
dc.subject |
Gastronomy knowledge |
tr_TR |
dc.subject |
Gastronomy perception |
tr_TR |
dc.subject |
Recommendation intention |
tr_TR |
dc.subject |
Tourist guide |
tr_TR |
dc.title |
Turist rehberlerinin gastronomiye yönelik bilgi ve algı düzeylerinin tavsiye niyetine etkisi: Kapadokya örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of tourist guides on the recommendation of knowledge and perception levels of gastronomy: Case of Cappadocia |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz turizm meslek yüksekokulu/otel, lokanta ve ikram hizmetleri bölümü/turizm ve otel işletmeciliği pr. |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
46974 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-6565-4265 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
17 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
553 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
566 |
tr_TR |