dc.contributor.author |
Keskin, Emrah |
|
dc.contributor.author |
Sezen, Nevres |
|
dc.contributor.author |
Dağ, Tuğba |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-23T09:56:39Z |
|
dc.date.available |
2021-06-23T09:56:39Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://jrtr.org/wp-content/uploads/full-7.-2.-7.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2970 |
|
dc.description.abstract |
İnsanlar gerçekleştirdikleri turistik seyahatlerde çeşitli deneyimler yaşar. Turistler, turistik
deneyimin gerçekleştirilme sürecinde birçok aktiviteye katılıp, turistik ürünler görüp, çeşitli
faaliyetler gerçekleştirip, yeni yerler tanımakta ve farklı yerel kültürlerle ilgili bilgiler edinerek
kendilerini zihnen ve bedenen yenilemektedirler. Turistler yaşadıkları deneyimlerinden memnun
ayrılırlarsa ilerleyen dönemlerde yaşamış oldukları memnuniyet unutulmaz deneyim olarak
akıllarında kalabilir ve mutlu olabilirler. Bu nedenle olumlu unutulmaz turizm deneyimi
memnuniyet üzerinde önemli etki yaratmaktadır. Bu çalışma Kapadokya bölgesini deneyimleyen
turistlerin unutulmaz tatil deneyimlerinin memnuniyet, memnuniyetin ise tekrar ziyaret etme ve
tavsiye etme davranışlarına etkisini ölçmeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda 8 adet hipotez
geliştirilmiştir. Hipotezleri test etmek için nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği
kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler Smart PLS 3.0 paket programı ile analiz edilmiştir.
Yapılan analiz sonuçlarına göre unutulmaz turizm deneyiminin yenilenme, hedonizm, yenilik ve
anlamlılık boyutlarının memnuniyet üzerinde etkili olduğu, memnuniyetin ise Kapadokya
bölgesini deneyimleyen ziyaretçilerin bölgeyi tekrar ziyaret etme ve başkalarına tavsiye etme
niyetinde bulunmalarını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
People gain various experiences during their touristic travels. Tourists participate in many
activities in the process of touristic experience, see touristic products, perform various
activities, get to know new places and acquire information about different local cultures and
renew themselves mentally and physically. If the tourists are satisfied with their experiences,
the satisfaction they experienced may remain in their minds and makes them happy as an
unforgettable experience. Therefore, a positive and unforgettable tourism experience has a
significant impact on satisfaction. This study aimed to measure the impact of memorable
tourism experiences of tourists in Cappadocia region on satisfaction, and on the re-visiting
the area and recommending behaviors. For this purpose, 8 hypotheses have been developed.
Questionnaire technique, one of the quantitative research methods, was used to test the
hypotheses. The data obtained were analyzed with the Smart PLS 3.0 package program.
According to the results of the analysis, it has been determined that the unforgettable
tourism experience affects satisfaction positively on the dimensions of renewal, hedonism,
innovation and meaningfulness, and this satisfaction lead the visitors of the Cappadocia
region to visit the region again and recommend it to others. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Journal of Recreation and Tourism Research |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Unutulmaz turizm deneyimi |
tr_TR |
dc.subject |
Memnuniyet |
tr_TR |
dc.subject |
Tekrar ziyaret niyeti |
tr_TR |
dc.subject |
Tavsiye etme niyeti |
tr_TR |
dc.subject |
Memorable tourism experience |
tr_TR |
dc.subject |
Satisfaction |
tr_TR |
dc.subject |
Revisit intention |
tr_TR |
dc.subject |
Intention to recommend |
tr_TR |
dc.title |
Unutulmaz turizm deneyimi, müşteri memnuniyeti, tekrar ziyaret ve tavsiye etme niyeti arasındaki ilişkiler: Kapadokya bölgesini ziyaret eden turistlere yönelik araştırma |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Journal of Recreation and Tourism Research |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz turizm meslek yüksekokulu/otel, lokanta ve ikram hizmetleri bölümü/turizm ve otel işletmeciliği pr. |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
46974 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-6565-4265 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
7 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
239 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
264 |
tr_TR |