Çocuk gelişiminin bir parçası olarak oyuncak.

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünal, Serap
dc.contributor.author Özdil, Kamuran
dc.date.accessioned 2021-06-23T07:30:45Z
dc.date.available 2021-06-23T07:30:45Z
dc.date.issued 2013-11-03
dc.identifier.citation ÖZDİL KAMURAN, ÜNAL SERAP (2013). Çocuk Gelişiminin Bir Parçası Olarak Oyuncak. 5.Uluslarası Risk Altında ve Korunması Gereken Çocuklar Sempozyumu (Özet Metin Bildiri/) tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2937
dc.description.abstract Kullandığımız her araç/gereç ve kavram bir takım değişikliklere uğrayarak günlük hayatımızın içinde yer almıştır. Değişimi farklı boyutlarıyla görebildiğimiz kavramlardan biri de oyun ve oyun nesnesi olan oyuncaktır. Oyuncak çocuğun eğlenmesini, eğlenirken öğrenmesini, beceri geliştirmesini sağlayan, aile ve toplum içindeki fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden en üst düzeyde gelişmesini sağlayan oyun nesneleridir. Çocuk gelişiminin önemli bir parçası olan oyuncak kavramı tarih boyunca içinde bulunduğu dönemin toplumsal, sosyal ve ekonomik koşullarından etkilenerek değişime uğramıştır. Oyuncak kavramındaki değişim çocuğun gelişiminde doğrudan ve dolaylı yoldan olumlu ve olumsuz etkiler göstermektedir. Bu çalışma, çocukların sağlıklı gelişiminde temel unsurlardan birisi olarak oyunun nesnesi olan oyuncak kavramının değişimini ve bu değişimin çocuk gelişimine farklı boyutlarıyla etkilerini incelemek amacıyla hazırlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The equipment and concept we have used took part in our daily life by changing them. One of the concepts from which we can look at different aspects is the play and game object, toy. The toys; providing the child make fun, to learn and develop skill while making fun, improve himself on top level in terms of physical, psychical and social in the family and society are the game objects. The concept “toy” as an important constituent of the child development has changed hictorically by being affected by social and economical conditions in the era. The alteration on the concept “toy” has taken positive and negative effects in direct and indirect way on the child development. This study is prepared to analyse the alteration of concept “toy”, the game object, as a main factor on child’s healthy development and the effects on the child development at different aspects. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çocuk tr_TR
dc.subject Oyuncak tr_TR
dc.subject Çocuk gelişimi tr_TR
dc.subject Children tr_TR
dc.subject Toys tr_TR
dc.subject Child development tr_TR
dc.title Çocuk gelişiminin bir parçası olarak oyuncak. tr_TR
dc.title.alternative The toys as a part of child development tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu/sağlık bakım hizmetleri bölümü/yaşlı bakımı pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 59970 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster