dc.contributor.author |
Deniz, Gaye |
|
dc.contributor.author |
Çetin, Betül |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-22T10:46:47Z |
|
dc.date.available |
2021-06-22T10:46:47Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Deniz, G., & Çetin, B. (2018). İşgörenlerin Dışsal Prestij ve Örgütsel Destek Algılamalarının Demografik Nitelikler Açısından Değerlendirilmesi: Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi, 3(1), 23-36. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/522455 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2909 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, işgörenlerin “dışsal prestij ve örgütsel destek” algılarını demografik nitelikler açısından araştırmaktır. Nevşehir ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerinde çalışan 214 işgörenden oluşan örneklemden anket tekniğiyle veri toplanmış ve istatistiksel açıdan değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde t-testi, ANOVA analizi ve Cronbach Alpha testi uygulanmıştır. İşgörenlerin yaşlarına göre dışsal prestij algılarında; eğitim durumu, otelde çalışma süresi ve pozisyonlarına göre ise hem dışsal prestij hem de örgütsel destek algılarında önemli farklılıklar görülmüştür. Çalışmaya dair bulguların, özellikle turizm yazını açısından sınırlı sayıda araştırma yapılmış olması nedeniyle bu alana katkı sağlayacağı beklenmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of study is to investigate hotel establishments employees’ "external prestige and organizational
support” perceptions in terms of demographic characteristics. Data were collected from the sample consisting of
214 employees working in hotel enterprises operating in Nevşehir province with the questionnaire technique and
were evaluated statistically. T-test, ANOVA analysis and Cronbach's Alpha test was applied to evaluate data. There
were significant differences in employees' perceptions of external prestige by age and employees' perceptions of
external prestige and organizational support by educational status, duration of stay at the hotel and position.
Findings of work are expected to contribute to this field, especially since a limited number of studies have been
conducted in terms of tourism literature. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
https://doi.org/10.31822/jomat.422941 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Algılanan dışsal prestij |
tr_TR |
dc.subject |
Algılanan örgütsel destek |
tr_TR |
dc.subject |
Demografik nitelik |
tr_TR |
dc.subject |
Otel işletmeleri |
tr_TR |
dc.subject |
Nevşehir |
tr_TR |
dc.subject |
Perceived external prestige |
tr_TR |
dc.subject |
Perceived organizational support |
tr_TR |
dc.subject |
Demographic characteristics |
tr_TR |
dc.subject |
Hotel enterprises |
tr_TR |
dc.title |
İşgörenlerin "dışsal prestij ve örgütsel destek" algılamalarının demografik nitelikler açısından değerlendirilmesi: otel işletmelerinde bir araştırma |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The evaluation employees’ "external prestige and organizational support” perceptions in terms of demographic characteristics: a study in hotel enterprises |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
46351 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
23 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
36 |
tr_TR |