Turizm rehberliği öğrencilerinin bireysel kariyer hedefleri ve mesleğe yönelik tutumları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özsoy, Aybüke
dc.contributor.author Çalışkan, Nurgül
dc.contributor.author Çeşmeci, Nihat
dc.date.accessioned 2021-06-22T08:51:37Z
dc.date.available 2021-06-22T08:51:37Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation ÇEŞMECİ, N., ÇALIŞKAN, N., & ÖZSOY, A. (2020). Turizm Rehberliği Öğrencilerinin Bireysel Kariyer Hedefleri ve Mesleğe Yönelik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(2), 852-869. tr_TR
dc.identifier.issn 2147 – 8775
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2895
dc.description.abstract Türkiye’de, özellikle son 15-20 yıllık dönemde gelişen turizm sektörü ve artan turist sayısına paralel olarak, üniversitelerdeki ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeyde rehberlik eğitimi veren kurumların sayısında ve kontenjanlarında da ciddi bir artış olmuştur. Bu artışa rağmen, turizm rehberliği öğrencilerinin kariyer hedeflerini ve mesleğe yönelik tutumlarını belirleyebilmek amacıyla sınırlı sayıda çalışma yapılmıştır. Bu doğrultuda, çalışma ile lisans düzeyinde turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin bireysel kariyer hedeflerinin tespit edilerek, rehberlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda turizm rehberliği eğitimi alan 268 öğrenciden veri toplanmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun turizm sektöründe bir kariyer hedeflediği ve turist rehberliği mesleğini yapmaya istekli oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca, turizm rehberliği bölümünü isteyerek seçen, daha önce sektörde çalışma deneyimine sahip olan, stajları esnasında apranti olarak tura çıkan ve turizm sektöründe kariyer hedefi olan öğrencilerin mesleğe yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In parallel with the development of tourism sector in Turkey, there has been a significant increase in the number and quota of institutions which providing tourism guidance education. Despite this increase, a limited number of studies carried out to determine tourism guidance students' career goals and attitudes towards the profession. The purpose of this study is to determine the individual career goals of the students who receive tourism guidance education at the bachelor's degree and to examine their attitudes towards the profession of tourist guiding. Data were collected from 268 students and analyzed with Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis tests. As a result of the study, it was found that the vast majority of students targets a career in the tourism sector and is willing to perform the profession of tourist guiding. In addition, it was determined that the students who willingly chose the department of tourism guidance, who had previous work experience in the sector, who guide as apprentice during their internship period and who have career goals in tourism sector have more positive attitudes towards the profession tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.21325/jotags.2020.584 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kariyer hedefi tr_TR
dc.subject Mesleğe yönelik tutum tr_TR
dc.subject Turizm rehberliği tr_TR
dc.subject Career goal tr_TR
dc.subject Attitude towards profession tr_TR
dc.subject Tourism guidance tr_TR
dc.title Turizm rehberliği öğrencilerinin bireysel kariyer hedefleri ve mesleğe yönelik tutumları tr_TR
dc.title.alternative Career goals and attitudes of tourism guidance students towards the profession tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of Tourism and Gastronomy Studies tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 284282 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-6906-5679 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 852 tr_TR
dc.identifier.endpage 869 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster