The effects of ethical climate types on job satisfaction the case of tourism industry

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaplan, Metin
dc.contributor.author Öğüt, Adem
dc.contributor.author Karayel, Selçuk
dc.contributor.author İlhan, İbrahim
dc.date.accessioned 2021-06-22T08:12:39Z
dc.date.available 2021-06-22T08:12:39Z
dc.date.issued 2013-12
dc.identifier.citation M. Kaplan, A. Öğüt, S. Karayel ve İ. İlhan (2013), “The Effects of Ethical Climate Types on Job Satisfaction: The Case of Tourism Industry”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(2), ss. 117-133. tr_TR
dc.identifier.issn 1301-8752
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/huniibf/issue/7861/103646
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2888
dc.description.abstract This research aims to analyse the relationship between ethical climate types and job satisfaction in tourism industry. To achive this objective, an empirical study was conducted on 165 hotel business employees in four-star and five-star hotels licensed by the Culture and Tourism Ministry in the city of Nevsehir, Turkey. Results show that caring positively and significantly correlated with job satisfaction. According to correlation analysis, no significant relationships were found between other four dimensions of ethical climate such as law and code, rules, instrumental, and independence and job satisfaction. Regression analysis results showed that caring could explain differences in job satisfaction. Implications of the findings are discussed and avenues for future research are offered. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, turizm endüstrisinde etiksel iklim boyutları ile iş tatmini arasındaki ilişkiyi analiz etmektir. Bu hedefe ulaşmak için, Nevşehir ilindeki Kültür ve Turizm Bakanlığı belgeli dört ve beş yıldızlı otellerde çalışan 165 işgörene üzerinde görgül bir araştırma yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre, başkalarının iyiliğini isteme boyutu ile iş tatmini arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki tespit edilirken, diğer dört boyut olan kanun ve kod, kurallar, araçsallık ve bağımsızlık ile iş tatmini arasında anlamlı bir ilişki olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre, başkalarının iyiliğini isteme boyutunun iş tatminini üzerinde açıklayıcı etkiye sahip olduğu ortaya konmuştur. Araştırma bulguları tartışılmış ve araştırma alanları önerilmiştir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Hacettepe University Journal of Ecobomics and Administrative Sciences tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17065/huniibf.103646 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Otel işletmeleri tr_TR
dc.subject Ethical climate tr_TR
dc.subject Job satisfaction tr_TR
dc.subject Organizational behavior tr_TR
dc.subject Tourism industry tr_TR
dc.subject Hotel businesses tr_TR
dc.subject Etiksel iklim tr_TR
dc.subject İş tatmini tr_TR
dc.subject Örgütsel davranış tr_TR
dc.subject Turizm endüstrisi tr_TR
dc.title The effects of ethical climate types on job satisfaction the case of tourism industry tr_TR
dc.title.alternative Etiksel iklimin iş tatmini üzerindeki etkisi: Turizm endüstrisi örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/gastronomi ve mutfak sanatları bölümü/gastronomi ve mutfak sanatları anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 33545 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-6614-9356 tr_TR
dc.identifier.volume 31 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 117 tr_TR
dc.identifier.endpage 133 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster