Mobile marketing: Usage of augmented reality in tourism

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İlhan, İbrahim
dc.contributor.author Çeltek, Evrim
dc.date.accessioned 2021-06-22T07:55:57Z
dc.date.available 2021-06-22T07:55:57Z
dc.date.issued 2016-12-01
dc.identifier.citation İlhan, İ , Çeltek, E . (2016). Mobile Marketing: Usage of Augmented Reality in Tourism . Gaziantep University Journal of Social Sciences , 15 (2) , 581-599 . DOI: 10.21547/jss.256721 tr_TR
dc.identifier.issn 2149-5459
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/jss/issue/24217/256721
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2874
dc.description.abstract The developing number of applications by smart devices provides an expanding diversity of travel-related services. In the most recent decade, marketers and advertisers have developed more innovative practices to attract consumers. One of these new marketing tools is augmented reality (AR) application with the smart technologies, which is considered as an advertising and new marketing communication instrument that increases awareness and helps get information. The use of augmented reality has unfolded across several sectors in recent years. One in every of the areas of wherever this technology will notice a possible use is that the tourism industry. AR is taken into account extremely vital for promoting in several industries; but, within the tourism industry there exist comparatively few researches and articles despite the very fact that tourism may fine benefit from the applications for these practices. Therefore this study aimed to seeks; 1) To identify the potentials of the AR applications within the tourism industry. 2) To identify the AR applications in several tourism businesses at the tourism industry from the attitude of promoting, for instance hotels, restaurants, museums and transportation. tr_TR
dc.description.abstract Akıllı cihazlarla uygulanan çok sayıda uygulama seyahatle ilgili hizmetlerde genişleyen bir çeşitlilik sunmaktadır. Son on yılda, pazarlamacılar ve reklamcılar müşterileri çekmek için daha yenilikçi uygulamalar geliştirmişlerdir. Bu yeni pazarlama araçlarından biri farkındalığı artıran ve bilgi edinmede yardımcı olan, yeni bir reklam aracı ve pazarlama iletişimi aracı olarak kabul edilen, akıllı teknolojiler ile uygulanan artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarıdır. Artırılmış gerçeklik kullanımına son yıllarda birçok sektörlerde tanıklık uygulamalarıdır. Artırılmış gerçeklik kullanımına son yıllarda birçok sektörlerde tanıklık edilmektedir. Bu teknolojinin kullanımına imkân sağlayan alanlardan biride turizm sektörüdür. AG çeşitli sektörlerde pazarlamada hayati öneme sahiptir ancak, turizm sektöründe bu uygulamalara yönelik çok az sayıda araştırma ve makale bulunmaktadır. Bu sebeple bu araştırma: 1) Turizm sektöründe AG uygulamalarının potansiyelini tanımlamayı, 2) Oteller, restoranlar, müzeler, ulaşım gibi çeşitli turizm sektörlerinde pazarlamada kullanılan AG uygulamalarını incelemeyi amaçlamıştır. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.21547/jss.256721 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Smart technologies tr_TR
dc.subject Augmented reality tr_TR
dc.subject Mobile communication tr_TR
dc.subject Mobile marketing tr_TR
dc.subject Digital marketing tr_TR
dc.subject Tourism marketing tr_TR
dc.subject Akıllı teknolojiler tr_TR
dc.subject Artırılmış gerçeklik tr_TR
dc.subject Mobil iletişim tr_TR
dc.subject Mobil pazarlama tr_TR
dc.subject Dijital pazarlama tr_TR
dc.subject Turizm pazarlaması tr_TR
dc.title Mobile marketing: Usage of augmented reality in tourism tr_TR
dc.title.alternative Mobil pazarlama: Turizmde artırılmış gerçeklik kullanımı tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Gaziantep University Journal of Social Sciences tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/gastronomi ve mutfak sanatları bölümü/gastronomi ve mutfak sanatları anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 33545 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-6614-9356 tr_TR
dc.identifier.volume 15 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 581 tr_TR
dc.identifier.endpage 599 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster